20 February 2010

KISAH AKU

malam nie aku tak boleh tidor lagi..memang sah dah insomnia..tapi kan..masih ada satu perkara yang nak sangat aku luahkan pada seseorang..bukan pasal cinta tapi lebih bermakna dan istimewa dari itu..aku tau kisah dan perkara tu dah hampir 3 bulan berlaku..lama la jugak..tapi bak kata orang yg putus cinta " luka da sembuh..tapi parut tetap ada sampai bila2.."..sama macam aku..sentiasa teringat-ingat walaupun da ok semula..aku tau yang aku tak sepatotnya kenangkan kembali peristiwa yang paling sedeyh dalam hidup aku tu..tapi satu saja yang belum terluah..aku nak sangat-sangat bagi tau dia yang semua mesej dia aku dah delete..semua gambar-gambar dia juga aku dah delete..malah nombor telefon dia pon aku dah delete..sebab tyme tu apa yang kaitan ngan dia aku nak buang dan lenyapkan dari hidup aku..sebab setiap detik bila aku ingat kat dia aku sedeyh sangat-sangat..

aku akan menangis..menangis dan menangis..sebijik macam orang putus cinta..walaupun aku tak pernah bercinta..dan sure la aku tak de pengalaman putus cinta..tapi kekecewaan yang alami sungguh lah dasyat..sampaikan nak makan pon tak de selera..badan tak sihat..kejap-kejap demam..sakit gigi..sakit perut..memang menderita gila-gila..aku pon pelik kenapa aku leyh jadi sampai cam tu sekali..hebatkan..hebat sungguh penangan ini..aku memang tak henti berdoa agar Allah melembutkan hati dia..dan dia explain kat aku segala apa yang berlaku..minta maaf kat aku..sebabnya..bila dia tak minta maaf..seolah-olah aku pulak yang bersalah..tentu la tak..bukan salah aku..dia yang khianati aku..

khianati persahabatan kami..mungkin semua nie bermula dari hati..bila kita terlalu percayakan seseorang and once dia tipu kita..memang dasyat..memang rasa begitu bodoh sekali..bukan sekali la..aku rasa maybe dua or tiga kali gak la..tapi itu kisah 2 bulan lepas..tyme peristiwa tu tengah hot..siang malam ingatkan dia..tapi bila aku dah balik unimas..dengan harapan aku dapat lupakan dia terus..hilang dan lenyap dari hidup aku..dan Alhamdulillah..aku dapat lakukan semua tu...Allah beri aku kekuatan untuk membuang segala apa yang berkaitan dengan dia..tapi kadang-kadang tu teringat la jugak..menangis sekadar untuk hilangkan kesedihan..sebab bagi aku bila aku menangis, air mata yang mengalir itu membawa bersama kesedihan dan kedukaan yang kita alami..try la..insya Allah mujarab..hahahha..da macam jual minyak ubat..

lama-kelamaan aku dah boleh hidup tanpa dia..dengan berkat nasihat dan dorongan yang diberikan oleh kawan aku "NOOR LIYANA OSMAN"..begitu besar pengorbanan yana pada aku..banyak bagi nasihat..thanks yana..ni la kawan..sentiasa bersama-sama dalam susah dan senang..semakin hari aku semakin lupa kat dia..tapi tanggal 19 january 2010..besday aku tuh..tetiba dia bagi mesej kat myspace..mintak maaf..aku gembira + sedeyh + terharu + geram + marah = da macam ABC..macam2 ada..aku tak tau nak reply ke tak..dan akhirnya aku kuatkan hati aku..aku reply gak..sebab aku nie jenis yang mudah memaafkan orang lain..aku tak suka berdendam...biar la aku hidup dengan aman damai..tenang..

tak de marah kat sapa-sapa..dan aku cakap kat dia yg kita jadi kawan..memang mendalam maksud tu..aku redha dengan apa yang berlaku..aku lupakan semuanya..walaupun kekecewaan yang aku alami bukan calang-calang..kami dah baik sekarang nie..cumanya..aku dah tak nak berhubung dengan dia melalui telefon..bukan serik tapi not in mood..aku sekarang selalu ym ngan dia..ym saja..no fon anymore..dan aku dapat rasakan yang kami dah baik macam dulu..cuma sekarang nie aku dah semakin berhati-hati dan berjaga-jaga..tak nak dah ajak dia keluar..juz cakap yang biasa-biasa saja..ye lah kalau aku cerita lebeyh-lebeyh dia amek kisah ker..?..

so wat per nak cerita lebeyh..kan..so life must go on..yang berlalu tetap berlalu..dah tak boleh patah balik..yang penting sekarang..aku tak de sedeyh-sedeyh lagi..aku mulakan segalanya yang baru..dan senang cakap la kat sini kan..jangan la terlalu percaya dengan orang..once kita dikhianati..konfem kecewa tak sudah..betol aku cakap..aku dah rasa..cumanya di sini..aku bersyukur sangat-sangat..sebabnya..Allah dah kembalikan kawan aku..kawan yang aku sayang sangat-sangat..no one yang macam dia..sekarang nie happy sangat..aku rasa lega..so aku nak kongsi kat sini yang setiap kesedihan yang dihadapi mesti ada kebahagiaannya..dan tak ada masalah yang tak boleh diselesaikan..dan tak salah jugak kalo kita mengalah..hati tak sakit..hidup tak susah..masalah pon selesai..yang pentingnya di sini jangan ego..tak kemana perginya kalo ego tu tinggi melangit..okeyh..aku rasa lega sangat-sangat dapat share kat sini..hhmmm..tak tau la sapa yang akan baca nanti..akhir kata..aku redha dengan apa yang telah dan akan berlaku.. ;-)

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan