14 April 2010

hari nie punya cerita

kehidupan sebagai seorang pelajar universiti..dah hampir setahun rupanya aku dibumi kenyalang nieyh..dan kenangan, kisah, tragedi suka dan duka yang aku alami..dari yang kecik sampai la sebesar-besar alam..lumrah dunia..tak boleh lari dari masalah..tapi tu bukan la alasan nak give up..take it for granted untuk lebeyh sukses..waa..cayalah baiaah...nak bercerita kisah suka dan duka nie memang banyak..tak terkata..tapi duka aku tak semua orang tahu..ku pendamkan dalam hati..lama-lama hilang dibawa angin ke tanah kalimantan..hahaha..tapi yang sukanya..aku hebahkan biar orang tahu yang aku sedang hepi..nak kongsi ngan member-member semua..dan di sini jugak aku belajar mengenali pelbagai lagat manusia..memang sekali difikir agak tak logik..tapi bila difikir balek..indahnya ciptaan Allah..setiap manusia itu diciptaNYA dengan lain-lain perangai..rupa..wajah..SUBHANALLAH..Allah Maha Kaya..
kat sini jugak aku dapat bezakan yang mana kawan..yang mana lawan..yang kawan 2 bila kita susah..senang..dia ada ngan kita..tak pernah nak pinggirkan kita..yang lawan 2..bila kita senang..ada la dia..bila kita susah..hilang...tak tau p mana..nak p cari..?tak kuasa aku..banyak lagi yang boleyh aku wat..dan aku tak sangka dalam level macam nie aka student u, ada gak perangai macam budak sekolah rendah..nak gaduh-gaduh..pastu sampai tak nak tengok muka..sanggup tukar kumpulan..ya Allah...ingatkan bila masuk u semuanya profesional..rupa-rupanya..kadang-kadang sangat lucu..sebab rasanya masalah yang diorang nie hadapi..benda kecik jek..tak payah la nak merajuk..buang kawan semua..cuba la fikir positif..adat la bila da hidup berkomuniti..kena la memahami antara satu sama lain..bila dah jadi cam nie..dah wujud berpuak-puak..sangat lah tidak best..aku nie jenis kawan ngan semua orang..tapi dalam menceritakan ape-ape aku lebeyh suka bercerita dengan my beloved fren.. kak nad..rasanya cam kak nad yang memahami aku..mungkin kak nad lebeyh berfikiran terbuka..yang lain..?..ntah..x berapa nak percaya..baru lagi kan..
kita berkawan bukanlah semata-mata nak tambah koleksi kawan..tapi yang lebih penting sebagai teman dapat share everything..supaya hidup nie tak sunyi..dan perkara yang aku tak leyh lupa..bila kawan-kawan aku wat surprise party time besday aku dlu..memang tak disangka..special thanks to kak nad..rina..fiza..zainab n nadia..diorang wat kat kfc lak 2..my feveret fastfood..huhu..terharu sangat..dats we call fren yang sentiasa ada dalam keadaan suka dan duka..sangat hepi..banyak gak la srprise party yang kami wat..wat kat fiza..nadia ngan rina..insya Allah sem depan nak wat kat kak nad ngan zainab lak..
sekarang nie minggu study week..tapi rasanya cam week je yang study..student..?..study jugak..sampai stress..tak bleyh tidor lena..ape punya penyakit la nie..dalam otak ade exam..exam..exam..memang cuak gile..at the same time keep on study..n solat jgn tinggal..dan tambah-tambahkan lagi yang sunat..mga dipermudahlan urusan exam nanti..insya Allah..
ok la..kat sini je la kot untuk hari nie..nanti aku sambung g bila aku boring..hahaha...tatatititutu :-)

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan