12 September 2010

Tragedi Petang Raya =)

Assalamulaikum semua penduduk bumi..
nak cerira satu tragedi yang berlaku pada petang raya pertama..
tragedi yang membuatkan aku dan wani betul2 dlam keadaan yang x stabil..
semangat beraya di rumah kawan2 hancur sama sekali tapi masih sempat terjah rumah 2 org member..
ceyh..plan sakan nak raya umah2 mmber..
baju da cantek dah..
kol 4 lebih kurang..
wani datang umah aku..
kami gi beraya naek moto abah aku..
disebabkan aku x pndai bawak moto..
wani perlu datang umah aku
sebab aku x dapat bawak moto gi umah dia..
sengal kan aku nie
pastu kami meneruskan perjalanan
tiba-tiba (suspen)
...(bunyi ala2 mercun bola gi tu)
"wani tayar moto pecah!!!!!"..
ooohhh tidak da la x tau pa pe sal moto..
pecah tayar pulak kat tgah jalan sebelah kubur cina..
memang sangat menggerunkan
da kol org merata-rata
last2 amek keputusan call mmber aku soh datang amek kami
memang nak pegi umah mmber 2 pon
n moto 2 terpaksa letak kat umah mmber kat area situ jap
tenangkan fikiran dulu
baru fikir cam ne nak selesaikan
n alhamdulillah..
ade mmber2 yang baik hati belaka..
aslam => tolong amek kitorg kat jalan n antar tayar kat kedai moto + tolong tambahkan RM2o utk tayar tuh..
pian / shafar =>tolong amek moto aku kat umah 2 n bawak gi umah aslam then tlong bukakan tayar..
thanks a lot korang
eventhough da lama gila x jumpa korang
bila jumpa pulak aku da susahkan korang
sorry yer
but it is the best memory we had together..
thanks a lot
kitorg stay kat umah aslam jap..
then gi antar tayar kat kedai moto
nasib terlalu baik sebab ada kedai moto yang bukak di hari raya..
kedai cina la 2..
n meneruskan perjalanan ke rumah zati sebab da janji nak pegi..
mesti pegi la kan,.
balek dari umah zati baru amek balek tayar tu
dan perkara yang merunsingkan jugak
duit bawak masing2 RM10 jek..
thanks to Aslam sebab tambah lagi RM20
nnt aku bayarkan ek
n aslam pasagkan balek tayar 2 kat moto aku
hanya Tuhan yang tahu perasaan aku masa 2
sebab da x boleh fikir lagi
kang ape lak ayah aku tanya
'kenapa tayar nie baru'
tapi lom sempat ayah aku tanya
aku da gi tau dulu
n ini jawapan ayah aku
"tayar 2 memang da lama..da rosak..lupa nak bg tau yang kena hati2.."
dan aku
senyum jek
even x pandai bawak moto
akhirnya aku berjasa juga kat moto tu
besh2..
eh ingat lepas da selesai nak balek rumah terus
sebab gelabah kan
tapi x
alang2 da keluar rumah2
singgah jap umah mmber..
beraya jap..
then baru la balek umah
time balek 2
aku pesan kat wani
bawak slow2 tau..
risau lak kalo jadi pa pe..
huhu..
dats all tragedi di petang raya
tayar moto pecah..
tapi x penahbagi aku serik
sebab aku tetap nak beraya umah mmber2..
xpe pas nie naek keta lak yer..
hehehe
spesel thanks to
aslam, pian, shafar n wani
da lama x jumpa
tapi cam nie lak jadi
tapi akan ingat sampai bila2 la..

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan