13 January 2011

.. amal kebajikan terhadap mangsa banjir ..

salam ..
penah ke korang alami banjir ..?
atau pon tengok banjir ..? kat mana2 je lah ..
umah sendiri ke ..

tapi kan kalo umah sendiri dah tentu la korang yang kena bersihkan ..
sebab topik kali nie sal amal kebajikan tolong mangsa banjir ..
actually .. aku memang suke tolong2 nie ..
sebab tu kat u nie aku join kelab sukarelawan ..

sekarang nie musim ujan kat area kuching, sarawak
boleh dikatakan da 4 hari aku x jumpa matahari
dsebabkan u aku nie cam bebukit sket
so x effect la banjir
sebab da 4 hari ujan tanpa henti ..
keadaanya sangat teruk sampaikan flight terbabas dari landasan masa mendarat kat LTAK isnin lepas ..

.. ok xmau cerita sal flight tuh ..
nie nak citer sal kebajikan .. tolong2 orang ..
suka tolong orang ..?
as a part of community service right ..?

so disebabkan sekarang nie several kawasan kat Bau , Samarahan dah dinaiki air ..
so kami selaku wakil pelajar UNIMAS ..
merupakan ahli kelab
"SAVE OUR SOULS (SOS)"
bercadang untuk mengadakan kutipan derma ..
sesiapa yang nak hulurkan bantuan dari segi makanan dan pakaian ..
hulurkan lah ..
bagi student unimas je la k ..
masih dalam perbincangan dengan pihak atasan ..

n

actually aku betul2 excited nak tolong diorang bersihkan rumah n so on ..

dan sampaikan bantuan berbentuk material kepada semua mangsa banjir ..
so. masa nie la nak berbakti pada masyarakat ..
so korang cam ne ..?
selalu ke join aktiviti cam nie ..?

kita wat amal .. bukan nak kan nama atau pangkat ..
tapi ikhlas ..
bg orang Islam ..
ikhlas kerana Allah ..

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan