04 February 2011

part 1 : mak & abah

. mak & abah .
insan yang benar-benar istimewa dalam hidup aku
yang teristimewa Puan Feridah Md Zain dan Encik Sanapi Saad
kalo tanpa diorang memang la aku xde kat dunia nie
no matter what
mak ngan abah betul-betul aku sayang tak terkira


dari aku kecik sampai la au 21 tahun sekarang nie
terlalu banyak yang aku lalui
bersama insan2 ni
dari rumah kitorang xde sape pon nk datang
sampai lah umah kitorg yang sekarang sampaikan yang x jemput pon datang
get what i mean?
mak ayah aku dah banyak lalui keperitan dalam hidup
kesusahan dan kepayahan membesarkan 7 orang anak
dengan kerja yang orang cakap xde la mewah cam .doktor ke . cikgu ke
ayah aku nie keje sendiri
tukang rumah
kalo ade orang nak wat rumah
ade la kejenyer
kalo xde orang nak wat rumah?
dulu mase aku kecik2 mana la aku tau kesusahan
tau2 jek ape yg aku nak mesti dapat
2 jek
tapi bila da besar baru aku sedar betapa susahnya nak dapat duit
patut la mak ngan abah pesan suruh belajar rajin2
kan2 ..
2 lah .. sekarang da sampai masuk u da pon
Alhamdulillah
semuanya berkat doa dan pengorbanan mak ngan abah
mak aku?
xkeje pon
suri rumah je sepenuh masa
tapi mak aku ade gak amek upah menjahit
haa..
keistimewaanya.. everyear baju raye kitorang x payah tempah
jahit sendiri .. dah save dah kat situ
anak2 mak aku yang perempuan semuanya pandai menjahit
setakat nak wat baju kurung ngan kurung pahang tu
boleh la .. kan
alhamdulillah sekarang nie hidup kitorang da makin senang
adik beradik aku pon da ade family sendiri
kerjaya sendiri
kan ..
memang pengorbanan mak ngan abah aku nie
x terbalas sampai bila2
sayang mak ngan abah aku sangat2
kalo x belajar betul2 ag x tau la
kan2 ..
wat masa nie 2 je la kot
nak story mori ..
k2
jumpe lagi
~daaa~

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan