16 July 2011

kau SAKIT .. aku SAKIT =(

Assalamualaikum ..

haiyyaa .. haiillaaaa .. pa habaq semua !! setelah bersabar dengan internet yang SLOW tahap CIPAN yang kelaparan .. aku dapat meloloskan diri .. yahooo !!!!!!!!!!!!

entry kali nie .. hurm .. nak bincang sal apa yer .. aha .. UJIAN dari ALLAH .. sepanjang kita hidup ni sapa yang boleh kira .. berapa banyak Allah bagi ujian kat dia .. cer citer cer citer .. kita ambik contoh senang je la .. DEMAM .. aku suka bila demam .. sebab orang kata kalau sakit ni .. menghapus dosa-dosa kecil .. moga2 la kan .. dan tabiat yang sangat-sangat terok bila aku demam adalah .. FAIL untuk menjadi seorang yang PENCINTA ubat .. entah apa masalahnya .. tapi x suka gila2 la makan ubat bagai ni .. bagi aku .. bukan senang nak demam ni kan .. biaq pi la .. aku redha ja .. la nie tengah jadi klon RAMLI SARIP .. apa ada hal ?? time demam nie la nk glemer sat .. hehehe

tengah-tengah sakit pon sempat lagi mimpi bukan2 .. eh bercakap sal demam bagai ni kan .. even kadang2 demam ni menyusahkan .. kita tetap kena bersyukur .. cuba jadikan yang pahit tu manis .. macam mana ? HADAPI dengan SENYUMAN .. yela kalo betol2 x larat .. haruslah berehat kan .. tapi bila dah OK sikit jangan lak nak ambik peluang PERINTAH BERKURUNG dalam bilik .. cer cuba jalan2 kat luar rumah .. hirup udara yang segar .. tapi aku rasadalam keadaan sekarang .. hurm .. jangan la kot dok kat luar rumah lama2 .. sebabnya sekarang ni JEREBU .. bahaya .. aku demam ni pon jerebu punya hal la .. pa pe pon REDHA ok ..

walaupon kita demam ka .. sakit ka .. jangan dok manjakan diri tu dengan katil sangat .. cuba lawan dari segi mental dan fizikal .. insya Allah .. walaupun sakit .. kita tetap rasa sihat .. walhal badan lemah .. BETUL .. cuba lah .. melawan penyakit dengan ROHANI dan JASMANI kita .. x payah ubat.. cuba tengok orang yang sakit kanser .. dia still bergantung dengan UBAT .. tapi kalau orang sekeliling gembira .. wat dia happy .. jangan dok wat drama sedih .. orang yang hidap kanser tu dapat hidup lama .. INSYA-ALLAH .. semuanya dengan izin ALLAH .. tapi kita nie sebagai hambaNYA .. kena la sentiasa berdoa dan berusaha ..

setakat itu sajalah TAZKIRAH kita kali ni .. SELAMAT beramal .. =)

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan