26 July 2011

orang PENTING aku : Part II

Assalamualaikum !!

seperti yang telah dijanjikan .. entry ni khas untuk kawan-kawan yang aku anggap sama penting dengan family aku .. kawan yang aku kenal sejak aku lahir .. main sama-sama .. keliling kampung penah aku jelajah dah .. pastu masuk tadika .. dapat kawan lagi .. sekolah rendah .. sekolah menengah .. matrikulasi n sekarang universiti .. ape lagi yang aku x puas hati .. kawan ramai sangat .. tapi SAHABAT ? teman ? ... itu lah yang aku nak cerita ni ..

AINA

sape aina ? ahaaa .. NURUL AINA bt MD DESA .. sahabat yang aku kenal sejak TADIKA .. anak selung dari 3 beradik yang semuanya perempuan .. lahir pada 3 november 1990 .. walaupun x sekolah sama2 .. aku still g lepak kat umah dia bila ada masa .. ni la geng aku nak menyakat orang .. tapi bila masuk sekolah rendah .. kitorang TERPISAH .. kejap jek .. masa darjah 5 jumpa balik sebab masing2 masuk sekolah yang sama .. so terjalin semula ikatan yang longgar .. kami besfren sampai sekarang .. sekarang nie dia belajaq dekat UNISEL .. rezeki orang ..kita x tau cam na masa depan kan .. tapi aku bangga dengan dia .. sebab dia x penah putus asa berusaha nak dapat yang terbaik .. hehe .. dia cantik .. ramai yang terpikat dan tersangkut .. sebab dia comel sangat .. kecik je orang nya .. kalau tengok .. x percaya umur 21 tahun .. kalau dok sebelah aku .. konfem orang kata dia adik aku .. kecik sangat kkot ... anyway AINA .. HANG MEMANG COMEY PON .. hehehe

WANI

yang ni spesel sket .. sebab start rapat sejak masuk sekolah baru .. tahun 2001 .. nama penuh NOR SYAZWANI bt SAIDIN .. sekali la ngan aina tadi .. geng la .. gi sekolah sama-sama .. balik pon sama .. tapi masa 2002 ada perang meletus .. tapi lepas peristiwa tu kami jadi lagi rapat .. sampai la sekarang .. dia dah abes belajaq dah .. kat UiTM .. DIP. SENIBINA LANDSKAP .. dulu aku ngan wani sama-sama masuk sekolah teknik .. tapi wani teknik alor setar .. aku teknik taiping ja .. kos pon sama .. last2 .. aku cabut lari dari teknik .. wani still sampai abeh sekolah .. sebab tu dia still dalam ENGINEERING .. aku BIOLOGI .. kalau sama-sama kat kampung mesti lepak .. msa harijadi dia yang ke 20 aku wat kek kat dia .. celebrate dekat pondok depan umah aku tu .. nampak x ? hehehe .. sampai ke hari ini .. 26 julai 2011 .. dah lama sangat-sangat tak jumpa dia .. sekarang ni wani dah keja kat PENANG .. aku lak baru abeh PRAKTIKAL .. mana da masa nak jumpa kan .. sabar je la .. raya nanti la kot .. pa pe pon wani .. aku doakan HANG CEPAT KAYA !!! .. hehe leyh bawak aku jalan-jalan ..

WANI

again ? yang ni orang lain lak .. HAZWANI bt HASAN .. aku kenal masa kat MATRIK .. mula-mula kami berTIGA .. dengan IRA .. tapi ira keluar matrik g UNITEN .. tinggal la aku ngan wani .. sama sangat CLOSE together .. kemana pon mesti berdua .. pa pe story pon berdua dulu .. baru berempat .. EMPAT ? sat gi story bawah naaa .. aku willing untuk lakukan apa2 saja demi WANI .. aku willing REDAH gelap malam dan jarak yang jauh dari KOLEJ A5 ke KOLEJ B3 .. semata-mata untuk berkongsi satu cerita .. HOT STORYYY .. pantang ada masa mesti lepak .. xtau la nak cakap .. kalo aku nak menangis .. memang dia la jadi teman .. walaupun sekarang dah berjauhan .. wani kat UMS (sabah) .. still keep in touch .. n bila perlukan teman nak ringankan kepala otak dengan masalah pon .. terasa wani macam ada kat sebelah .. yela in the onther words .. SABAH dengan SARAWAK sebelah je kan .. tapi perjalanan dari KUCHING ke KOTA KINABALU .. sama la macam KUCHING ke KUALA LUMPUR .. ape pon x boleh .. wani la segalanya bagi aku .. my besfren forever n ever .. n aku wish untuk ko wani .. HAVE A NICE day EVERYDAY at new CAMPUS in SANDAKAN .. sejuk bah sana ..

FILA + FAMILA

nama nak dekat sama .. kembar ke ? wajib lah x kembar .. hehe nie la another 2 friends yang sekali ngan aku n wani .. jadilah EMPAT .. okeyh sal

=> FILA dulu yer ..NAFILAH bt KHALID .. atau selalunya dia tulis kat mana harta benda dia NK .. tau lah sapa .. bukan norish karman tau .. dia ni mula2 aku kenai kat MATRIK .. dah macam anak cina .. mata sepet .. kulit putih .. tapi pakai tudung .. cina muslim kot .. selidik punya selidik .. rupa2 nya tokwan dia cina masuk ISLAM .. so bapak dia memang ISLAM lah .. adik beradik dia .. sepupu sepapat semua macam cina .. yang pompuan CUUNNN .. yang lelaki ENSEMMM .. fila nie pandai math .. kalo tutorial tu .. memang dia siap dlu lah .. pandai lak tuh .. pointer ?? haruslah dekat-dekat 4.00 .. TABIK SPRINGGG la .. dia nie asal KL .. sekarang belajaq kat USM .. kejuruteraan kimia .. FILA @ LALA .. be a good girl .. si mata SEPET.. next :

=> FAMILA .. namanya FAMILA FARVIN bt GHULAM DASTAGHIR .. yang ni mula-mula kenal x rapat mana pun .. cam 2 ja .. x tau la cam na leyh jadi kamcing sampai sekarang .. mungkin satu kepala kot .. dia ni dengar nama pon dah tau .. ada keturunan INDIA .. masih ada family kat INDIA .. setahun sekali mesti dia balik sana .. ada cerita best aku ngan famila nie .. masa last day kat matrik .. lepas exam KIMIA .. satu kelas berjumpa kat depan LIBRARY .. yela pas nie masing2 bawa haluan .. punya la berpeluk sampai menangis teresak2 .. sape lagi ? aku ngan famila la .. last-last .. nak tau apa jadi ? dapat satu universiti .. satu fakulti lagi tau .. cuma famila kos BIOTEK .. adooiiii .. memang nak tergelak la bila jumpa balek ... kelakar pon ada .. sekarang nie famila dah jadi MPP .. EXCO SAHSIAH kot .. panjang lagi nama dia .. tu ja yang aku ingat .. pa pe pon FAMILA .. kamu la SAYANG aku sampai bila2 ..

EX-RUMET KMM

Siapakah ? rumet2 masa kat matrik Melaka .. AIN (Nur Ain bt Saparudin) . AEEN (Nur Ain Nabilah bt Abdul Rahman) . IRA (Wan Munira bt Wan Mazlan) .. ni la buah hati aku dari dulu sampai sekarang .. masing2 ada perangai tersendiri .. penah jugak aku melenting sampai IRA menangis .. aku tau salah aku .. aku minta maaf kat dia .. walaupun setahun ja .. tapi ikatan tu sampai sekarang .. AIN sekarang kat USM amek sains math .. IRA kat UNIMAP amek Kej. MEKATRONIK .. AEEN ? dan betunang dah .. nak kawen bulan 12 ni .. hancur hati aku sebab x dapat attend .. mana da cuti der .. pa pep on semoga AEEN kekal bahagia dengan EHSAN .. banyak suka duka yang berlaku .. tapi kita semua tetap besfren ..

Rasanya nie je kot .. untuk entry seterusnya untuk teman2 seperjuangan sepanjang 2 tahun di UNIMAS .. teman yang sentiasa di sisi ..

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan