20 August 2011

percaya pada DIRI

Assalamu'alaikum =)

alhamdulillah .. dah selesai program hari ni .. semuanya berjalan lancar .. rasa macam tak cukup pulak .. masih banyak yang nak dikongsi .. betul lah kata orang PENGALAMAN adalah GURU TERBAIK .. tapi berapa ramai yang merasai pengalaman itu sebaiknya ?? ramai yang tak sedar .. masih berada di dunia fantasi sedangkan hari ini semua tu hanya angan semata .. tak salah kan kita berfikir .. berfikir tentang apa yang berlaku dalam kehidupan seharian kita ni ..

kalau lah kita ni rajin berfikir tentang apa yang berlaku .. mesti tak ada yang nak terjun bangunan kerana putus cinta .. bukann ?? kalau nak kita fikir yang "jodoh aku bukan dengan dia .. mungkin ada yang lebih baik .. insya Allah .. setiap apa yang berlaku ada hikmahnya" .. macam mana ?? mesti la ramai anak gadis .. anak teruna kat luar sana berseri-seri mukanya .. senyum =) saja .. sebab menerima takdir Allah dengan redha .. menganggap semuanya berlaku dengan sebab ..

cuba kita tengok orang sekeliling kita .. berapa ramai yang mengeluh dengan kehidupan dia sekarang ?? aku tak kaya .. aku tak cantik .. aku tak happy .. macam2 la .. sebabnya .. dia tak bersyukur .. ya .. kita tak layak nak menilai someone .. tapi kita ada hak bagi pendapat .. tak pe .. kalau takut nak beri pendapat dengan orang sekeliling .. kita bagi pendapat kat diri kita sendiri .. tak salah kan ..

so .. untuk berjaya dalam hidup kita mesti yakin yang kita boleh buat yang terbaik .. sebab semuanya untuk kita .. dan jika diizinkan Allah .. semuanya akan berkat dan menjadi perkara yang paling indah .. sebenarnya kata-kata ni khas untuk adik2 yang nak amek SPM tahun ni .. ye la zaman semakin canggih .. bertambah-tambah la dugaan ..

ape pon .. mestilah sanggup BERKORBAN kerana SPM akan datang =)

orait ..
c u ..

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan