15 November 2011

kau HILANGKAN AGAMA dalam dirimu, maka..HILANGLAH CINTAKU PADAMU

Assalamualaikum :)

benar lah apa orang kata kan . cinta itu membutakan manusia . ke cinta itu yg buta ?? yang pasti . manusia boleh buta kerana cinta . thanks to Allah . sebab menyedarkan aku . yang menyintai itu tak semestinya memiliki . prinsip aku :

..Aku MENCINTAIMU kerana AGAMA yang ada padamu, jika kau HILANGKAN AGAMA dalam dirimu, maka..HILANGLAH CINTAKU PADAMU..bukan bermakna aku BENCI cinta..aku percaya CINTA itu layak untuk semua, cumanya aku BELUM BERJUMPA dengan seseorang yang layak merasai CINTA dariku..wallahualam..

janji aku pada Allah . tiada cinta yang agung setanding CINTA ILLAHI . sape yang berani bangkang ?? tak payah la kalut-kalut nak mencari cinta sekarang ni . sbb kalau Allah tentukan yang belum masanya lagi . makanya . xde lah . tapi kalau Allah tentukan yang kita bertemu cinta yang diredhai . mesti dah ada sekarang . betul . cara terbaik untuk mendapat redha ILLAHI . berdoalah pada Allah:

'Rabbana hablana milladunka zaujan thayyiban wayakuna shahiban lii fiddini waddunya wal akhirah'
Ertinya. 'Ya Tuhan kami, berikanlah kami pasangan yg terbaik dari sisiMu, pasangan yg juga menjadi sahabat kami dlm urusan agama, urusan dunia & akhirat.'

kalau kita yakin dengan ALLAH . insya Allah . kita akan terus SABAR . sebab perancangan ALLAH adalah perancangan terbaik . kita memang tak ragu-ragu lagi . so kepada yang tengah frust bagai . sabar k . sebab Allah tengah merancang sesuatu yang terbaik untuk kita .

huh . bercakap sal cinta yer aku hari ni ?? haha . x lah . bila terkenangkan apa yang berlaku semester lepas2 . ya Allah . kenapa aku macam tu ?? ade kkisah disebaliknya :)

hanya mampu tersenyum dan bersyukur . sebab Allah menyedarkan aku daripada terus hanyut dengan alam fantasi yang aku cipta sendiri . forget everything . then u know how to appreciate what u've now . rather than u think about something that never belong to you :)

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan