28 December 2011

ukhtiku, pencinta Ilahi..

ukhtiku, pencinta Ilahi..

"emasmu adalah agamamu, perhiasanmu adalah akhlakmu dan hartamu adalah adabmu.."

~ sesungguhnya engkau mampu menjadi seorang pendakwah yang menyeru kepada jalan Allah di antara wanita-wanita lain dengan perkataan yg baik, dengan nasihat yang bijak, dgn hikmah, mendebat dengan sesuatu yg lebih baik, dengan berdiskusi, dengan petunjuk, dengan teladan serta dengan cara yang mulia..

bergembiralah engkau dengan kebaikan, kerana sesungguhnya Allah telah menyediakan untukmu pahala yang besar sepertimana FirmanNYA:
"maka Tuhan mereka perkenankan doa mereka (dengan firmanNYA):
"sesungguhnya Aku tidak akan sia-siakan amal orang-orang yang beramal dari kalangan kamu, sama ada lelaki atau perempuan."
_Ali Imran 3: 195_

Allah SWT telah berjanji kpd kaum wanita sepertimana janjinya kepda kaum lelaki. Allah berfirman:

"sesungguhnya orang-orang lelaki yang Islam serta orang-orang perempuan yang Islam dan orang-orang lelaki yang beriman serta orang-orang perempuan yang beriman.."
_al-Ahzab 33: 35_

dengan jelas ayat tersebut menunjukkan bahawa engkau merupakan saudara kandung serta rakan rapat baginya. bahasanya pahalamu terjaga di sisi Allah dan engkau memiliki amal kebaikan atas apa yang engkau perbuat di rumah atau di masyarakat yang akan menghampirkanmu kepada keredhaan Allah.

~ oleh itu, berikanlah contoh terbaik, jadilah lampu penyuluh bagi anak-anak bangsamu dan teladan yang sempurna bagi mereka.

"seorang wanita yg cerdik, akan mengubah padang pasir menjadi taman yg indah."

2 comments:

Terima Kasih . Syukran Jazilan