08 March 2012

saudara seAQIDAH :)

Assalamualaikum (",)

tersenyum sendirian bila pegi ke minimart kolej . amoi kedai tu tanya "eh sejak bila u pakai macam ni? baru la nampak cantik" . dalam hati aku . ALHAMDULILLAH "baru start sem ni" . aku berlalu dan lantas berfikir . CANTIK ? . orang bukan islam pon kagum dengan kita kalau kita berjubah dan bertudung labuh . terpelihara dari mata mata nakal dan menjauhkan diri daripada pintu pintu maksiat . demi Allah, ISLAM tu sangat indah sebab memelihara kita dari segala bentuk kejahatan :)

baru lepas khatam buku tulisan FATIMAH SYARHA . Sebarkan Cinta-MU dengan Tautan Hati . sangatttttt menyentuh hati dengan setiap ayat yang diperincikan dengan nasihat dan teguran seolah olah kita sedang melalui suasana tu . NOVEL TAUHID . tak semua orang sanggup membacanya . tapi kalau dah sekali baca . mesti nak tahu setiap jalan cerita . benar ! Allah sangat memuliakan WANITA . diciptakan dari rusuk kiri kaum adam . untuk sentiasa berada di sisi :)

apa yang dapat disimpulkan . akk fatimah syarha membuat banyak rujukan untuk menghasilkan sebuah novel tauhid ni . dan dia seorang yang sangat rajin membaca . tidak hairanlah terlalu banyak hadis dan ayat al-Quran yang dinyatakan dan tafsiran ayat yang betul betul diterima . dia membawa watak ke dalam novel tu supaya kita melaluinya sendiri . insya Allah . akan baca sekali lagi . untuk mengambil segala intipati yang berguna :)

nanti akan dikongsikan di sini . akhirkata .. suburkan harimu dengan membaca . hidupkan malam mu dengan tahajjud . tingkatkan imanmu dengan ALLAH . ALLAH . ALLAH . hiasi aqidah dan akhlakmu dengan LILLAHI'ALA :)

2 comments:

  1. Best ek buku tautan hati? fira tak sempat lagi bace buku beliau.. tapi kawan2 sume kate best (^-^)

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan setakat tautan hati yang best . semua buku fatimah syarha best . sarat dengan mesej berguna . buku tautan hati tu dah lama . mungkin susah nak cari sekarang ni . tapi boleh beli on9 terus dr suami fatimah syrha . di blog : sebarkanbahagia. blogspot.com

      Delete

Terima Kasih . Syukran Jazilan