05 May 2012

guide me to jannah

Assalamualaikum (",)

sesekali teringat pada dia . cepat istighfar . semuanya hanya mendekatkan aku dengan kemaksiatan . sungguh aku sayangkan dia . tapi aku cuba kawal diri aku . aku tak de nombor fon dia ada pon facebook je . tapi aku hanya mampu melihat tanpa menekan butang like atau komen . aku kawal diri aku . aku sabar sampai lah waktunya nanti . katanya jaga batas . jangan show off . buat macam tak kenal . itu pon dia cakap melalui status facebook dia . saya anggap status tu untuk saya .

bukan nak nampak kolot atau apa . cuma saya cari redha ALLAH . baru baru terpandang timeline di fb . ada orang like status dia . saya pon cari status tu . dan status tu membuatkan saya sebak . ya !! dia sangat rindukan arwah ibu dia . aku selalu cakap dalam hati . kalaulah di saat dia sedih macam ni aku dapat berada di sisi dia . beri dia semangat . pinjamkan bahu untuk dia menangis sepuas puasnya . beri dia kata dorongan untuk terus kuat . TAPI Islam melarang semua tu selagi tiada hubungan yang SAH . aku redha . aku hanya mampu berdoa agar dia terus kuat . ya ALLAH berilah kekuatan kepada ******* ***** ******* supaya dia terus menjadi insan yang tabah, kuat dan sabar menghadapai segala ujian dan dugaan yang Kau berikan ini . sesungguhnya aku hanya mampu berdoa dan terus berdoa untun dia yang tersayang . sampaikan salam rindu ini padanya . dalam keredhaan mu aku memohon kau berkatilah urusan kami di dunia dan akhirat .

jangan pernah menipu perasaan sendiri . tetapi kalau ingin meluahkan . luahkan pada ALLAH . smoga ALLAH mudahkan perjalanan kehidupan kita . 

untuk awak . guide me to jannah and please be with me forever :)



No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan