02 July 2012

berfikiran positif dan bersangka baik dengan ALLAH

Assalamualaikum (",)

ALLAH tak akan hampakan hamba-Nya yang sentiasa bersabar . aku dapat rasakan tu . dulu aku rasa aku la orang yang paling tak bernasib baik . tengok member member lain happy sedangkan aku ? tapi aku sabar . aku anggap semua ni ujian dari ALLAH . sebagai tarbiah bagi aku . lagi pula . perjalanan kehidupan setiap orang itu kan berbeza . tak mungkin lah sama . semuanya telah tertulis di Luh Mahfuz . kita sebagai hamba-Nya wajib berdoa dan mohon yang terbaik untuk dunia dan akhirat . 

memang lah ALLAH tak bagi sekali gus depan mata . but as a human . kita sendiri dapat fikir dan nilai setiap apa yang terjadi sekeliling kita . jangan jadi orang yang sentiasa mempersoalkan itu dan ini . tapi belajarlah menjadi orang yang bersyukur . benda yang sedikit kalau kita bersyukur akan terasa banyak :)

so . sentiasa berfikiran positif dan bersangka baik dengan ALLAH . DIAkan segalanya untuk kita (",)


4 comments:

  1. betul tu... ingat lah Allah ketika senang, nescaya Allah akan ingat kita bila susah.. Yang baik dtgnya dari Allah dan yg buruk itu dtgnya dri diri kita yg tak mahu ikut arahanNya... Bersangkalah baik terhadap Allah sblm Allah melupakan kita..nauzubillah

    ReplyDelete
    Replies
    1. kaann . tetapkan dalam hati ni, walau apa pon berlaku semuanya dr ALLAH .

      Delete
  2. yeah! sentiasa think positive :)
    melawat blog kak bai~~ :D

    ReplyDelete

Terima Kasih . Syukran Jazilan