01 October 2012

tak semuanya SEMANIS gula

Assalamualaikum (",)

ya Allah, sedihnya rasa hati . kecewanya rasa . kann . baru kali ini betul betul saya rasa dipergunakan . betapa hancurnya hati saya . sebenarnya dah banyak kali macam ni . tapi hati saya ni cepat lembut . marah marah sedih sedih tapi lepas kena pujuk rayu . cair jugak saya ni . saya bertekad untuk tegas supaya tak dipergunakan lagi tapi percayalah lepas ni saya tetap akan begini . saya ni memang tak boleh tolak kalau orang mintak tolong . walaupun diorang dah banyak kali kecewakan saya .

pelik kan . apa lah yang saya buat sampai diorang layan saya macam ni ? teringin jugak nak bertanya . tapi saya tak sekuat itu . mungkin inilah ujian yang Allah sediakan untuk saya . ujian dalam persahabatan . saya redha cuma perjalanan untuk redha itu perit sangat . sebab mereka ini  berada sekeliling saya . yang mengisi kehidupan saya 24/7 . mana saya nak lari ? no matter what . saya perlu lalui semuanya . betul tak ? saya bukan tak nak tegas . tapi kawan . saya takut kehilangan diorang semua . sebab tu saya tak nak terlalu tegas . nanti diorang sisihkan saya . dilema kan ?



tapi kali ni saya perlu mendiamkan diri . saya nak tengok sejauh mana diorang nak sisihkan saya . atau diorang akan cari bila diorang nak minta bantuan ? itu yang saya jangkakan akan berlaku . cuma apa yang boleh saya buat sekarang . SABAR . insyaAllah akan ada kemanisannya nanti . saya ni, kalau bab persahabatan memang saya sangat jaga . supaya tak ada orang yang kecewa dan kecik hati dengan saya . tapi saya yang kecik hati . tak ape . asalkan kawan kawan saya bahagia . betul tak ?

semoga kawan kawan saya tu akan terus selesa dengan saya . dan saya minta maaf kalau saya bukan lah kawan yang baik untuk mereka . cuma saya perlu nasihat supaya terus kuat untuk hadapi kekecewaan ni . bantu saya ;'(

10 comments:

  1. Replies
    1. dh mcm kejut bangun pagi, anyway, thanks !!!

      Delete
  2. Replies
    1. insyaAllah, akan terus sabar sabar dan sabar

      Delete
  3. demi kawan..kadang-kadang makan hati kan..
    tak apa lah..itu pengorbanan asal kita redha dan ikhlas dalam persahabatan

    ReplyDelete
  4. sabar k..mmg kdg2 mkn hati ngn kwn2....mngkin bole cuba cri kwn bru yg lih baik dr mrk....

    ReplyDelete
    Replies
    1. makan hati tu mmg selalu sgt, tp nk cari kwn lain, x sng kan kan .. tp insya Allah ada yg lebih baik :)

      Delete

Terima Kasih . Syukran Jazilan