27 December 2012

Allah itu dekat

Assalamualaikum (",)

selamat pagi dunia !! my study week begin on wednesday . haha, at night ok ! tak pe, first paper hari Jumaat depan . ape nak kalut . relax je . ingat lagi study week yang lepas lepas . macam ini lah gayanya . tidor waktu siang, malam ke pagi berjaga sebab study . eh . study ker ? aku dengan Allah je tahu . so kengkawan . selamat ulang kaji . kasi result gempak nanti k .

actually, i dont have any idea yet to post something interesting here . tapi rindu nak berblog jugak . itu yang post merapu tu . cuma nak kongsi beberapa ayat .

"kita hidup jangan terlalu bergantung kepada manusia, kelak manusia itu akan pergi, sama ada dengan kerelaan dia atau tidak . mungkin juga takdir atau paksaan . so, hidup ni bergantung lah 100% kepada Dia, Allah SWT yang akan kekal selamanya . susah kan . sebab Allah tak nampak, tapi bagi mereka yang beriman, walaupun tak nampak sebenarnya Allah tu dekat dengan kita . dekat di hati . macam orang bercinta, jauh di mata dekat di hati . so kita wajib cintakan Allah, so kita akan dapat rasa semua tu . just like, kita nampak bulan, tapi bulan tu jaaauuuhhh sangat, sebaliknya kita tak nampak Allah, tapi sebenarnya Allah tu dekat sangat . simple kan"

anything anytime anywhere just back to Allah . insyaAllah akan bahagia selamanya !! aamiin ya Allah


4 comments:

  1. betul. kadang-kadang kita terlalu bergantung dengan manusia. bila manusia tu pergi, kita cakap hilang tempat bergantung. Padahal tempat bergantung kita kan Allah, Dia sentiasa ada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahap kewarasan manusia terganggu bila kehilang org trsayang yg dia selalu brgantung, dats y kita di ajar utk brsabar dan kdg2 perlu bermujahdah melihat kebaikan di sebali kesulitan, kembali kepada Allah, itu adalah pyelesaian

      Delete
  2. Allah yg kekal..tp kdg2 kita lalai jugak lebih hrp pd mnusia...xsedar mnusia tu kn ciptaan Allah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. manusia, tak lepas daripada khilaf, tapi kalau AL-QURAN ada dalm hati pasti Allah jua tempat kembali

      Delete

Terima Kasih . Syukran Jazilan