17 December 2012

Muhasabah Diri

Assalamualaikum (",)

sebelum tidur selalu termenung fikir kan macam macam . fikir siapa aku dulu, siapa aku sekarang . Allah . macam tak percaya . dalam masa 5 tahun . macam macam aku belajar . kadang kadang aku terfikir, kenapa la aku tam macam ni sejak zaman sekolah ? kenapa dulu aku fikir pakai tudung tutup dada tu kat sekolah je . tak pakai seluar jean time kat sekolah je . Allah . cetek betul pemikiran aku . semoga Allah mengampunkan segala dosa dosa aku yang lalu . tapi aku masih bersyukur . di usia 22 tahun Allah bukakan pintu hati aku . nak semak kisah lalu bagaimana permulaannya . entah lah . lupa .  mungkin aku tak ambil berat sangat psal tu . sebab sekarang baru aku sedar sebenarnya . 

jangan dinilai permulaan seseorang tapi lihatlah bagaimana pengakhirannya . HUSNUL KHATIMAH . impian kita semua . aku bersedia menghadapi segalanya . cakap cakap belakang . umpatan . aku ready dengan semua tu . memang inilah ujian . nak berubah tu senang, tapi ISTIQAMAH yang susah, sebabnya ? inilah, ujian sepanjang perjalanan menuju redha-Nya . kesabaran lebih penting . bukan nak tunjuk baik ke ape . tapi aku nak kawan kawan aku kenali siapa aku sekarang . please jangan nilai siapa aku dahulu . aku dah tak sama macam dulu .



mohon doa daripada semua . semoga jalan ini adalah jalan terakhir aku . aku jugak nak sama sama dengan kawan kawan . jom berubah . demi meraih redha Allah . bukan untuk sesiapa pun . moga Allah berkati kehidupan kita . kan kan . dan untuk kawan kawan yang aku penah sakitkan hati dulu . aku minta maaf . minta maaf sangat . aku tahu aku dulu cemana . kalau aku perlu jumpa korang . aku sanggup . aku nak seluruh kehidupan aku ni berkat . tak ada pra sangka buruk . tak ada dengki dan iri hati . 

maafkan aku tau . dan doakan aku yer . saaaayaaaanggg korang ! 

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan