31 December 2012

Pahit Manis 2012 - Part 1

Assalamualaikum (",)

31 Disember 2012 - hari ni adalah hari terakhir tahun 2012 . permulaan 2012 aku dengan final exam semester 5 . dan tahun 2012 juga bermula dengan Final Year Project untuk semester kedua yang 5 kredit tu dan 2012 juga ada pahitnya . 2012 lah betapa keringnya air mata aku selepas keluar keputusan exam semester 5 pada hujung January .  sedihnya hanya Allah saja yang tahu . aku FAIL DUA PAPER ok ! tak pernah seumur hidup . mula mula memang susah nak terima hakikat but life must go on right . sepanjang aku di semester 6 tu . tiap tiap malam mengalir air mata sebab aku tak dapat terima yang aku akan extend . tapi Allah punya rencana yang lebih baik . kan . tahun 2012 tu sepatutnya tahun terakhir aku sebegai pelajar . tapi Allah tentukan segalanya . aku terima . redha . ada hikmahnya insya Allah .

untuk subjek semester 6 masa tu banyak projek yang best especially untuk subjek ecotoxicology . best best best . satu kumpulan pulak dengan MASYI LIZA NOZIE dan DIVA . lagi la happening . walaupun ade la dugaannya jugak pun . tabah . dengan PTA nya lagi . rasa macam semester 6 di tahun 2012 tu lah paling havoc sekali . memang menggila dah otak ni . tahun 2012 jugak aku satu bilik dengan LIZA . trust me . satu bilik dengan Liza adalah yang paling best dalam hidup sepanjang aku di Unimas . aku tak tahu lah nak explain cemana tapi aku rasa happy happy dan happy . satu bilik dengan Hana jugak . my little junior . haha . dan housemate yang osem ! serusli . sedih tau nak pisah dengan diorang hari tu . 

sepanjang awal 2012 sampai bulan 6 macam tu . memang penuh dengan labwork . tapi semester 6 ni jugak aku ade amek subjek yang aku penah drop dulu . pegi fieldwork dengan juniors . best ! unexpected memories . dapat main air laut yang bersih dan jernih is my dream . masa tu musim obor obor . thats y air jernih je . nasib baik la tak de obor obor yang menyerang . bagi aku fieldwork dengan dr. khairul best best best . tak rugi ! for me 6 bulan pertama 2012 seolah olah memberi aku 1001 kenangan . pengalaman . aku jugak ada perang dingin dengan seseorang . sampai sekarang masih belum ok lagi . baru baru ni aku ada terfikir . entah lah . aku tengah mencari jalan untuk pulihkan semua ni . 

29 mei 2012 . adalah hari bersejarah buat aku . sebab hari tu lah kitorang kena hantar final report final year project . lega sangat sebab semuanya dah selesai . cuma tunggu untuk presentation je masa tu . hanya Allah je yang tahu kebahagiaan yang aku tunggu selama ni . best tau sangat best , sebab 3 tahun kau tunggang tebalik study at the end with your own work and effort . alhamdulillah . lebih kurang 3 minggu lepas tu aku exam final sem 6 . semuanya ok . alhamdulillah . dan masih menanti untuk presentation . debarannya hanya Allah yang tahu . 10 min sebelum perbentangan rasa kaki ni tak berpijak di bumi dah . awangan je rasa . neves giler ok . tapi alhamdulillah semuanya berjalan lancar . lepas prsentation tu aku menangis teruk sangat . bcoz of other things . thanks masyi for lending me your shoulder . mungkin dah lama sangat aku pendam benda tu . sehari selepas tu ade dinner pre-graduation untuk batch aku . for me dinner tu best . tapi still macam rasa something . tak pe aku maafkan diorang ^^

thats only half of 2012 . its very havoc . HAHAHA . suka duka semuanya ada . dan masa tu jugak la dah dapat balik report yang dah dievaluate . dapat A- untuk FYP . thanks all . Alhamdulillah . dan mula bertungkus lumus untuk jilid pulak . next entry ok ! sekian :)

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan