19 March 2013

Ini Luahan

Assalamualaikum (",)

setelah sekian lama tak syok sendiri dekat blog, izinkan saya meluahkan sesuatu di sini . sekian lama saya pendamkan, Allah .... makin berat rasanya . ok . saya mulakan dengan bahagian pertama . untuk bahagian pertama ni, memang selalu saya update entry . perihal sahabat . saya tahu saya bukan sahabat yang baik . saya tahu tu . puas saya paksa hati ni untuk terima siapa saja sahabat saya . tapi hati saya sangat keras untuk menerima siapa sahaja . sebab hati saya ni memilih . bukan lah memilih pangkat dan harta . tapi memilih tentang soal mereka yang telah membuat onar dengan saya dahulu . dulu dia pernah singkirkan saya, buat tak tahu dengan saya . dan sekarang mahu menjadi sahabat saya ? memaafkan itu boleh tapi untuk melupakan, saya tak rasa saya boleh lakukan . setiap kali terpandang wajah dia, akan terngiang ngiang dan terbayang bayang apa yang dia lakukan . sedih sangat sedih . tapi sedih saya tu tak siapa tahu . hanya terpendam jauh di lubuk hati . salah sayakah sebab tak berterus terang ? 

bukan saya tak nak berterus terang, tapi saya tak nak dia terasa hati . tak sanggup rasanya menyakiti orang yang ada disekeliling, tapi siapalah saya, yang paling saya sedih bila diorang perlakukan saya seperti tiada hati dan perasaan . Allah . menangis saya malam tu bila saya tahu perkara tu . bertungkus lumus saya mencari tempat baru . sedih sangat sedih . saya dengan keadaan yang bermasalah kewangan . boleh pulak diorang buat 'surprise' macam ni . saya tahu saya ni kurang bercampur gaul . tapi tak semestinya saya rela dipergunakan sebegini ! maaf kita tak serasi untuk menjadi sahabat . Alhamdulillah semuanya kini menjadi kenangan dan pengalaman kepada saya . untuk jadi lebih kuat dan gagah . saya lebih bahagia sekarang . 

saya selalu fikir, bila kawan kawan saya dah grad, especially bff saya, saya terasa begitu LOST dan sangat sedih sebab tiada lagi tempat untuk saya menggila dan meluahkan apa sahaja . BFF . mereka adalah jiwa saya . bersama mereka membuatkan saya lebih menjadi diri sendiri . saya tak perlu berpura pura bila dengan mereka . itulah LIZA dan MASYI yang setia mendengar cerita mengarut daripada saya . especially berkaitan dengan A . terima kasih korang . TAPI bila mereka dah grad . saya jadi sunyi . dan sebenarnya saya SILAP . saya silap . masih ada sahabat yang selama ni saya tak perasan betapa pentingnya mereka sama seperti pentingnya BFF saya . saya anggap diorang ADIK BERADIK saya . mereka itu adalah junior kos saya . pelajar tahun 3 (saya sekarang tahun 4) . saya masih ada DILA, TIMAH, SYAHID, MIN, DYA, MAZ, BIHA, SABA, MAI dan ramai lagi . saya masih ada mereka semua ! kenapa sebelum ni saya tak sedar . Allah . terima kasih atas anugerah silaturrahim ni . mereka ada booster keceriaan saya setiap hari .

selain mereka, saya masih ada GENG ANAK PERAK yang oseeemmmm ! saya ada MICHAN, IZZATI, ENOT, SHAH, BOB, IKRAMI, DAUS, AYONG, HUDA, UDIN dan ramai lagi yang saya tak sedar selama ni . maafkan saya kawan kawan . indahnya ukhwah kita tanpa kita sedar betapa pentingnya setiap diri ini . saya jugak ada kawan kawan yang baru saya kenali sejak saya menjadi setiausaha program . Alhamdulillah . terima kasih ya Allah atas anugerah tak ternilai ni . butanya saya selama ni . kenapa saya perlu sedih kehilangan seorang sahabat? sebab Allah gantikan 10 dengan yang lebih baik .

untuk sahabat sahabat sekolah, dan exclassmate unimas, korang semua tetap sahabat saya dunia dan akhirat . terima kasih penah hadir dekat dengan saya . semoga ukhwah kita terus berkekalan . untuk MASYI dan LIZA . terima aksih sebab bagi peluang untuk kita terus bersahabat . always miss both of u . like always ! dan sahabat sahabat saya zaman sekolah yang kekal hingga kini, IKA, EKIN, HIJAH, LIYA, ATIQAH, WANI dan semuanya . tak tersebut di sini . terima kasih atas persahabatan yang indah ni :) begitu juga sahabat sahabat yang dikenali tatkala zaman matrikulasi 4 tahun lalu, WANI, FILA, FAMILA dan semuanya . terima kasih juga atas persahabatan ni .

dan luahan ini bukan sekadar suka suka . tapi untuk menghukum diri kerana terlalu rindukan sahabat yang jauh, sedangkan apa yang di depan mata langsung tak hargai . maafkan saya :'(


to all of my friends here (UNIMAS) dan semua orang yang kenali diri ini we are BLF (bestie love forever)

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan