29 April 2013

Ini Kisah Bukan Rekaan

Assalamualaikum (",)

saya tak tau la apa yang sedang saya alami sekarang ni . mood saya naik turun . kejap ok . kejap tak ok . entah kenapa la kan . sebenarnya saya dalam kerisauan, mampu ka saya ni nak lulus dengan cemerlang semester ni . FYI ni semester last . tu yang takut . saya memang plan nak konvo tahun ni . ye lah dah postponed setahun . bila saya balik dari kelas saya akan fikir . "apa yang aku belajar tadi" . sedih rasa hati bila tak dapat fokus . pernah sekali tu dalam kelas psychology . almaklumlah . ni subjek fakulti lain . jadi bidang yang berbeza dan asing sangat dalam life saya . saya perlukan 110% konsentrasi . kadang kadang terganggu dengan rasa mengantuk . bosan . orang belakang bersembang dan macam macam lagi . dalam hati akan cakap "fokus fokus fokus" . sampai ada satu hari tu . ayat "fokus" tu nak terkeluar menjadi satu suara biasa . nasib baik cepat kontrol . kalau tak mau tak terkejut satu kelas tetiba ada orang jerit "fokus fokus fokus" .

itu lah , dalam kelas arab pun sama . benda baru yang tak penah jumpa . macam mula mula belajar kejuruteraan awam dulu . nak kena baca plan dan sebagainya . lepas tu mula dari 5.5, sebab ada sesetengah perkataan saya dah tahu . tapi bila dah masuk part perbualan saya jadi down . "boleh ka aku ni" . lemah jao kat situ . biochemistry Alhamdulillah, kali kedua ambik, masa kali pertama tahun 2010 . tengok betapa tuanya otak saya ni . boleh la . saya masih ingat dan refresh . hope sangat subjek semester dapat skor yang terbaik . dapat semua A . insyaAllah . doakan !

jadinya, kesempatan balik untuk mengundi ni, sememangnya saya nak cari kekuatan dekat situ . nak cari kekuatan dari mak abah kakak abang adik dan anak anak saya . saya tau kekuatan saya ada kat depa . semangat untuk terus berusaha semester ni ada pada depa . balik ni bukan dengan harapan yang kosong tapi dengan tujuan yang sangat besar . supaya saya akan terus bersemangat . rindu teruk sangat semester ni . selama ni ok je kan . mengada lebih . BTW tiket flight tak beli lagipun . ada masalah dengan kad tadi . secure payment code dia hantaq dekat nombor maxis lama . nombor dah kena block sebab lama tak topup . so esok nak kena bergegas pi bank la ni . nak tukaq nombor telefon . hope semuanya ok ja

eh . tadi niat hati nak buat short entry ja . tetiba jadi panjangkan . k lah, itu ja . apa apa doakan saya tau . doakan kejayaan saya , kebahagiaan saya . ketenangan saya dan yang paling penting doakan segalanya dipermudahkan oleh-Nya . Aamiin :)

2 comments:

  1. gud luk for ur last sem..mmg last sem ni lain ckit tkut dye sbb kte nk hbis ikut time kn..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu . risau memang sentiasa ada ... hope semuanya ok ja

      Delete

Terima Kasih . Syukran Jazilan