11 September 2015

Why I Love Sarawak So Much?

Assalamualaikum (",)

Lately selalu update IPU dekat Sarawak. To be exact Samarahan. concern sesangat. Tapi bukan nak cerita pasal jerebu pun. Sebenarnya nak cerita kenapa aku sayang sangat Sarawak. Macam aku sayang Perak.

Aku jumpa diri aku semasa aku di Sarawak. Aku jadi seperti ni semasa aku di Sarawak. Aku suka majlis ilmu since aku di Sarawak. Aku mengenali sahabat-sahabat yang hidupnya indah dengan akhlak penghuni syurga, di Sarawak. Entah, tak dapat nak explain. Tapi ketenangan yang aku ada sekarang, aku dapat ketika aku di Sarawak. Its about 4 years ago. Penghujung 2011.

Bagi aku, Sarawak adalah bumi tarbiah buat diri aku. i cant explain by words. Tapi bila aku kembali ke sini, Seolah-olah sebahagian diri aku tertinggal dekat sana. tu je . k bye :)

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan