07 May 2009

MELIHAT KEKUATAN DIRI MELALUI BULAN KELAHIRAN


jAnuARi
bercita-cita tinggi, rajin dan setiap yang dibuatnya nampak keuntungan. Agak pemalu dan mempunyai daya tumpuan yang sangat tinggi dan mudah mendisiplinkan diri.

fEbrUaRi
Bijak, mudah menawan orang lain, keras hati untuk mencapai matlamat dan bercita-cita tinggi, tapi boleh menjadi terlalu boros

mAc
Sangat baik secara semula jadi, jujur, pemurah dan mudah simpati, sangat peka pada orang lain tapi kelam kabut dalam memilih pasangan.

aPriL
Sangat aktif dan dinamik, sangat diplomatik(pandai memujuk), penyayang, sopan santun dan pemurah, agresif tapi kelam kabut dalam membuat keputusan.

Mei
Bermotivasi tinggi, bersikap sistematik(otak kiri), memahami apa yang terlintas di hati ornag lain, pandai berdebat dan rajin tetai agak boros.

jUn
Berfikiran jauh dan berwawasan, sukar melakukan sesuatu dengan segera, mudah berkawan dan pandai berkawan tapi kedegilan yang tak terkawal.

jUlAi
Lurus, berjiwa sentimental dan rajin belajar, suka duduk di rumah dan tidak agresif kecuali terpaksa.

OgOs
Orang mudah tertawan padanya, berani, tegas dan bersikap kepimpinan. Pandai memujuk orang lain, cepat berfikir, bersikap kelam kabut dan uka mencari kawan.

sEpTemBEr
Sangat cermat, teliti dan teratur. Sangat prihatin dan terperinci, amanah, setia dan jujur. Kerja yang dilakukan sangat sempurna. Orang yang banyak berfikir. Pandai mendorong diri sendiri.

oKtObEr
Pandai berbohong dan berpura-pura, mudah rasa simpati, baik dan mementingkan kawan, ambil berat tentang orang lain, orang yang adil tapi mudah patah semangat.

nOveMbEr
Banyak idea, personaliti yang dinamik, apabila berkehendakkan sesuatu akan diusahakan sehingga berjaya, mudah ambil berat terhadap orang lain dan pandia mendorong diri sendiri.

DisEMbeR
Kurang sabar dan tergesa-gesa, tetapi bercita-cita tinggi, sangat jujur, amanah dan bertolka ansur, cepat marah tetapi perangainya mudah berubah-ubah.

Sumber: "Buat sampai Jadi" karya Dr.Hm.Tuah Iskandar al-Haj

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan