20 April 2009

MAWAR BERDURI



Puteriku....
Sesungguhnya kejadianmu terlalu tercipta daripada tulang rusuk Adam yang bengkok untuk dilindungi dan disayangi, bukan dicipta diripada kepala untuk dijunjung, bukan juga daripada kaki untuk dijadika hamba sahaya. Lantaran daripada keindahan ciptaanmu itu, kau umpama sekuntum bunga yang mana harum mu bisa menarik perhatian sang kumbang untuk mendekatimu. Adakah semudah itu kau ingin menyerah kepada sang kumbang???
Renunglah pada keindahan bunga mawar yang unggul terjaga berpagarkan duri sebagai bentengnya. Dari kejauhan, harummu mencuri perhatian. Kilauan warnanya yang memancar indah menjadi tarikan. Namun, lantaran pagar berduri yang berbisa itu, sang kumbang tertunduk kagum terhadap keindahan yang terjagahinggakan ia berfikir beberapa kali sebelum mendekatinya.


Puteriku

akuilah hakikat kejadianmu yang menjadi pelamah keimanan lelaki. Sekiranya perasaan malu hilang dari dirimu dan perbatasan aurat kau langgar sebarangan, jadilah dirimu hanya sekuntum bungayang indah tapi sayang tidak berduri. Sesungguhnya utusan ALLAH ada mengatakan tentang bahaya dirimu. "tidak ada fitnah yang lebih besar setelah wafatku selain fitnah yang berpunca daripada wanita". Adakah kaumahu menjadi penyebab terhadap terhumbaannya lelaki ke neraka????


Ingatlah Wahai Puteriku Sayang

Sesuatu yang tertutup itu lebih indah daripada yang terdedah...Alangkah baiknya jika kau memelihara keindahan dirimu yang kudus, suci, mahal dan berharga buat kumbang yang terpilih yang telah dijanjikan oleh ALLAH kepadamu...

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan