13 September 2009

memori raya time sekolah...

Assalamulaikum
esok raye..esok raye (sambil melompat- lompat..)
hehhehehehe...
itu la zaman kanak2 dulu..
bila time mohor besar raja2 nak announce raye..
mase tu dh tercegat dpn tv...
time sekolah dulu ada chance nk tolong mak buat kuih, kemas rumah..
feel raye tu membuak-buak..
(frst puase pon dh citer pasal raye)
akulah antara yang sibuk bila lg semnggu nak raye..
i'm the only one kakak kt umah..
my kakak n my abang bekerja..
so i'm the only one dok kt umah dan boleh hrp nak wt keje..
sampai sometime aku rsa enjoy nak raye..
mak aku???
my mom buzy ngan menjahit..
(goyang kaki jer..hahahahhha)
so my mom dah x kisah pasal umah..
g pon aku dah besar
all the kerja umah ak yang uruskan
adik aku???
she has health problem..
so she can't do any heavy work..i'm consider that..
selalu smggu lagi nak raya keje yang ak akan wat
- bersihkan laman
-basuh langsir yang berat dan besar giler 2 (basuh ngan tgan tau)
- mop lantai satu rumah
-cuci sliding door (dh mcm cleaner kt unimas)
dan
keje yang paling ak suke...
ubah suai kedudukan perabot rumah..
setiap kali raye mesti lain..hehehhehe
semua aku buat sorang...
enjoy..
aku nak bila ahli keluarga aku yang lain balik diorg rasa difference dari dulu
something new..
barulah best raye..

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan