03 October 2009

aduhai kawanku...


salam..


aku betol2 sedih ngan sorang member ak nieyh..


ak dh kenal die dr drjah 2 lagi..entah kenape aku macam dh xkenal die skrg..


cedih wooo...


nak dijadikan cerita..namanya (rahsia)..tinggal di sebuah kampung yang berdekatan dengan sekolah menengah aku..ayah die seorang guru dan ibunya suri rumah..


die anak sulong and skrg ngan study kat KYM (kolej yayasan melaka)


dulu die adalah sgala-galanya bagi aku..dh macam adik beradik..


tp..


hanya kerana tersilap pilih kawan..die xcam dulu lagi..


pada awalnya die mmg seorg pelajar yg bijak..sgt2..


tp silap pilih kwn msa form 2, dia dh xlyn ak..


konon nya ak nie baik sgt..


die dh start bergaul ngan dak laki yg entah ape2 prgainya..


kata g kelas mlm, pdhal lepak ngan dak laki kt luar kelas...


ak dah tegur tp cam nothing jek..


time 2 ak dh fedup


tp die kan kawan aku..kena la tegur gak..


nasib baik aku xkena hit balik..


smpai la form3 die dpt 7A 1B dlm PMR..ak tabik die...


then aku masok teknik..


die pon masuk teknik..kos same ngan aku..kejuruteraan awam tp die teknik ipoh..


ak teknik taiping..


setahun die kt tknik, die patah balik ke sekolah lame..


(ak pon patah balek gak)


tp ak time form 4 bulan 4...die tme form 5...


aku jer kawan ngan die time tu..


tp bila da rapat ngan kawan die yg dlu..


die dh xlyn aku lagi..


sedih..(kwn ngan aku time sorg2 jer..)


ak x kisah sebab aku pon ada ramai kawan..


die mcm dlu balik..


ak x kisah..malas nk amek tau..


sejak pas SPM ak xdgr citer die..


dan..


masa ak kt mtrik melaka aku da jumpe die..time 2 die tolong belik tiket utk aku balik kpg..


aku memang terkejut giler..


die dh free hair..


mengucap jer dalam hati...


tp jauh di sudut hati aku..cam nak nangis tengok kawan aku macam 2..


ak dah malas nk amek tau..


dan akhirnya...


baru2 nie da sorg member ak g tau pasal die..die da makin teruk..


aku xcaya..


tapi bila dah ada bukti depan mata..


hati aku menangis..


yang menjadi isunya skrg..


kat melaka die free hair..


tp bila balik kpg..


siap ngan baju kurung dan bertudung...


katanya takut kat ayah..


tp x takot ker dia kat ALLAH..


(aku x la baik sgt..tp INSYA ALLAH)


kamu..balik laa pada aku..tiggal minah kelate tu..


nmpak sgt die xnk ak cntact die..


die x approve aku kat my space smpai sekarang..







No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan