30 January 2010

air mata..??


setiap kesedihan pasti akan ada kebahagiaan..mungkin bukan sekarang tapi ianya pasti akan berlaku..setiap apa yang terjadi tentu ada hikmahnya..jangan mudah melenting..tapi teruskan bersabar dan berdoa agar akan ada sinar di hari esok..aku redha dangan apa yang telah berlaku..mungkin ini takdir yang perlu aku terima..bahagia..ceria..kemudian sedih dan kecew..dan kini..aku dapat rasakan yang bahagia dan sinar ceria itu muncul semula..

aku bersyukur pada MU ya Allah..segala rintihan dan doa yang aku panjatkan Engkau tunaikan..terima kasih Ya Allah..tapi aku sedar tak semua yang kita inginkan..kita akan dapat..walaupun ianya tak sama macam dulu..tapi setidak-tidaknya aku tak lagi kecewa..hilang ditemani bahagia..kini..no more tears..aku perlu pandang ka hadapan..dan terus ke hadapan..tapi masih perlu melihat ke belakang agar sentiasa berjaga-jaga supaya perkara yang sama tidak berulang..

lumrah kehidupan..ada masanya kita perlu menangis agar kita sedar hidup ini bukan sekadar ketawa..namun adakalnya kita perlu ketawa tapi berpada..agar kita tahu hidup ini bukan sekadar untuk mengalirkan air mata..tidak salah untuk berduka..tapi biarlah ada limitnya...agar ianya tidak memudaratkan diri dan sentiasa menjadi pelindung untuk kita terus bahagia..tidak salah untyk bergembira..tapi biarlah ada batasnya..supaya kita sedar tak sepanjang masa kita gembira..dan masih ada orang yang berduka..sebagai manusia..kita perlu sentiasa berjaga-jaga..agar diri kita tidak hanyut dan terus hanyut dengan ketawa..bukan tidak bahagia..

tapi cukuplah sekadar tersenyum dan ketenangan dalam hati yang didambakan menjadi kenyataan..jangan malu untuk menangis..jika itu dapat meluahkan rasa sedih yang bersarang dilubuk hati..tapi kita perlu tahu..air mata hanya peneman bukan penyelesai masalah..yakinlah pada diri sendiri..setiap kejadian itu..ada sebabnya..disebalik kejadian itu..ada hikmahnya..yakin lah pada yang ESA..hanya DIA yang Maha Mengethui segalanya..

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan