24 January 2010

me on hikmah..


dalam meniti hidup yang penuh dengan dugaan dan cabaran nie..kadang2 mmbuatkan kita lupa pada-NYA..namun bagi diri aku insan yang lemah ini..ALLAH adalah cinta sejati aku..mendekatkan diri pada NYA membuatkan aku rasa begitu tenang dan selesa dimana jua aku berada..Ya Allah..cinta sejati ku..berikanlah aku hidayah agar aku sentiasa berusaha menjadi yang terbaik dalam agama mu yang AD-DIN..melangkah ke alam yang lebih penuh dugaan ini menjadikan aku lebih berhati-hati dengan dunia yang penuh pancaroba...

sejak aku berada di bumi kenyalang nie..aku lebih mengerti dan mengenali pelbagai ragam manusia..espacially apabila berada di tempat yang hampir majoritinya adalah beragama kristian..pegangan dan fahaman Islam perlu kuat..aku menjadi umat Islam yang hidup dalam iman..dugaan yang dialami begitu hebat...kerenah manusia yang begitu bebas ada di mana-mana..jangan mudah terpengaruh..pergaulan yang bebas tanpa batas agama menjadikan aku kurang selesa..namun bagi aku..itulah dugaannya..terima kasih Ya ALLAH..kukuhkanlah aku dalam agamamu..

disini juga..aku semakin sedar akan tanggungjawab aku sebagai muslimah dan sebagai anak..menjaga perilaku dan maruah diri..menjadi seorang yang benar-benar patuh pada agama..sejak aku berusia 18 tahun sudah terbiasa hidup berjauhan dari keluarga..bagi aku ini adalah peluang untuk aku terokai..menjadi seorang yang berdikari dan sedar tanggungjawab sebagai seorang muslim dan anak..semakin hari semakin aku merasakan aku lebih menyedari hakikat kehidupan..yang tak selalunya indah tapi bermakna..setiap apa yang dijadikan adalah yang terbaik untuk kita..setiap yang berlaku itu telah ALLAH tentukan dan bersesuaian dengan kemampuan kita untuk menghadapinya..

ALLAH maha mengetahui..setelah satu semester aku di UNIMAS..aku semakin dewasa mengharungi hari-hari aku dengan rasa begitu bahagia..mempunyai kawan-kawan yang begitu memahami dan sentiasa membahagiakan aku..mungkin ini adalah hikmah yang aku terima setelah kepahitan yang aku lalui..terima kasih Ya Allah..akan aku sentiasa mensyukuri nikmatMU..seberapa berat dugaan MU..aku tetap tabah mengahadapinya..kehadiran kawan-kawan yang sentiasa memberi kekuatan dan nasihat..menjadikan diri aku begitu dihargai..terima kasih Ya Allah..kerana memberi aku sahabat-sahabat yang amat mengambil berat tentang diri ini..demi Mu Ya Allah..aku bermohon kepada MU..agar diperkukuhkan iman..diberikan hidayah dan petunjuk agar aku sentiasa berada di jalanMU..

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan