21 May 2010

selamanya..aku tetap aku

setelah sekian lama mendiamkan diri..akhirnya aku muncul jua dengan satu harapan yang aku dapat lupakan semua kisah2 sedih yang selama ini menghantui hidup aku..ffuuuhhh..alhamdulillah..everything dah ok..cumanya kadang-kadang aku teringatkan insan-insan yang selama ini pernah membahagiakan aku..walau hanya seketika..tapi bagi aku, ianya cukup bermakna..cukuplah sekali aku dikecewa dan dikhianati..mungkin satu hari nanti semua ini kembali seperti sedia kala..tiada apa yang aku harapkan selain doa dan ingatan kepada aku..aku tahu x selamanya kita akan bahagia..kadang kala kita perlu akur bahawa dunia ini ada putarannya..kadang2 kita di bawah..kadang2 kita di atas..jadi segalanya adalah lumrah kehidupan..dan kita sebagai manusia perlu sentiasa bersipa sedia menerima apa jua rintangan dan keadaan yang akan datang..jangan hanya berserah..tapi cuba untuk mengubah yang brurk menjadi baik..makanya wajarlah kita sentiasa bersikap positif walau apa jua keadaannya..inilah kehidupan..yang tak dapat dijangka apa yang akan berlaku pada detik seterusnya..berdoalah pada Allah..agar kita sentiasa tabah hadapi apa jua dugaan dan cabaran mendatang..semoga hari ini lebih baik dari semalam dan esok lebih baik dari hari ini..

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan