21 November 2010

special entry : just for u .. eka amin

Assalamualaikum semua penduduk bumi
ari nie rasa nak post kan satu special entry about my true fren
sempena besday die yang ke 20 tahun pada 21 nov 2010

insan ini terlalu istimewa untuk aku
kawan sejati aku yang pertama aku temui
segalanya tentang dia
seorang yang baik hati..peramah..penyayang
dan pertemuan kami tidak dirancang
hanya Allah Maha Mengetahui

insan yang punya nama NOR SHAFIKA BT MD AMIN


Perkenalan antara aku dan dia bermula di SK Sg. Tinggi
kami tusyen di tempat yang sama..pada tahun 1998
masa tu baru jek tahun 2
masih kanak-kanak..dan masih aku ingat..kita sangat rapatkan ika
ayah kita pon rapatkan..bila da abes tusyen mesti kita tengok ayah kita ngah sembang..
kalo ayah aku xde..mknanya ayah aku x datang lagi
dan begitulah sebaliknya
masa tu hang tusyen sama ngan akak hang..kak alin
ingat lagi..masa kita darjah 2 tu..
cuma aku..hang..pecai..zairan..2 je yg aku ingat
pastu masa darjah 3 ngan drjah 4 kita tusyen jugak rasanya..
adik aku tusyen sama..
tapi msa tu dah bertambah x silap aku..
ada zati..iwan ngan epoi..masa 2 kete sir saiful masih yang warna kuning tuh
masa drjah 4 yg paling aku ingat..kelakar sangat-sangat
memang totally perangai budak-budak..
kalo ari khamis ade pasar malam..
kita selalu makan sesama tyme rehat..
main tiang..lepak-lepak kat tayar..hehe..main-main kat bendera tepi pagar..
heheheehe..kita makin rapat kan
masa darjah 5 makin ramai yang tusyen....tapi ngan cikgu fuad
ramai sangat-sangat..even aku da tukar sekolah..aku still tusyen kat situ
tapi x lama rasanya..
x sampai ujung tahun pon..
tapi aku masih ingat setiap apa yang berlaku..masa tu jugak aku kenai ngan aina..
pastu hanis..hanis jeles aku rapatngan hang..
ade gak la gaduh ngan hanis..biase la budak-budak..
kejap jek..
masa tahun 6..kita tusyen jugak kat situ..ngan sir murali..
masa tu macam-macam berlaku..
dan makin ramai..haha kelakar lak..
and then kita terus tusyen kat situ (SK Sg.Tinggi)
masa sekolah menengah...
kita sekolah sesama kan..
even hang dapat 4A 1 B..tapi hang still kat Tat Beng..
tapi sedihnya kita x satu kelas..hang satu kelas ngan hanis..jelesnya aku
tapi start masa tu la aku kenal ngan aina..hanif..pa'an..
dan aku mula rapat ngan zati..
ehehehe...
tapi kita still cam dulu..sebab kita still leyh rapat kat tusyen..(tusyen lagi)
aku tau kita bestfriend forever
even kita da x dapat sama-sama cam dulu
xper..aku still sayang hang ika..macam dulu-dulu
xtau nak cakap cam ne..tp cam tu la..
ika..
Alhamdulillah..akhirnya kita dapat gak sekelas masa form 4
sebab kelas sains
seronok gila..sebab dapat borak-borak selalu..
best sangat-sangat dapat jumpa ngan gang-gang hampa
ijah..ekin..izza..memang sempoi gila..
x kisah la apa pon yang berlaku dulu
ang tetap kawan baik..kawan karib..kawan sejati aku..
selamanya ika..
selamanya...


aku doakan ang selalu gembira..n berjaya dalam hidup..
truly ika..
aku kat sini x jumpa kawan cam hampa tau..
aku tak jumpa..
aku rindu sangat-sangat tyme sesama sekelas..
kena marah sesama..
lepak kat pintu kelas..
rindunya saat tuh..
ika..
kat sini aku sangat pasif..pendiam..x banyak cakap..
x macam masa sekolah dulu..
pelik..aku pelik..
kenapa aku macam nie..
kalo hang kat sini..mesti hang kata nie bukan aku
aku da lain ika..mungkin nie la perubahan aku
tapi aku pasif mmbuatkan aku bosan..
kadang2 hepikan diri sendiri..aku lepak kat tasik..
hope bila aku balek cuti nanti..
aku dapat enjoy ngan hampa semua...
aku tumpang gembira bila tengok kawan-kawan aku gembira..
ika..aku sayang hang ika..
hope sangat dapat share everything ngan hang..
hang lebih kenal aku..macam-macam kan kita share dulu
sebab hang kan kawan baik aku yang mula-mula
aku sanggup gi umah hang dulu..
sebab belajar matematik
tapi aku x ingat bila..
hope sangat zaman kita rapat dulu da balek sekarang
tapi masa dah berubah kan
xpe..xpe..
ang still aku sayang sampai bila-bila..
aku nak ingat semua nie supaya aku ada sesuatu nak kenang balek
bukan lah tujuan nak buat hang sedih
tapi nie kan persahabatan kita
kisah lalu mendewasakan kita kan..
best gak ingat cerita2 lama..kelakar kot..hehehehe
hang kan kawan aku yang cantik..comel
aku bertuah sangat-sangat aku ada kawan cam hang
Syukur Alhamdulillah
sempena besday hang nie..moga bertambah amakl ibadah setanding ngan usia..
tau ika..ingat tuh..
hope hang hepi2 jek sekarang nie..
love you so much eka amin
semoga berbahagia bersama 'si dia'
nanti cuti..kita jumpa yer..wat mini reunion cam selalu
keyh..

dikesempatan nie gak..aku nak wish..semoga berjaya dalam exam nie
study lek lok..
hope dapat result gempak..
i love u ika..
so much..
from : baiaah




No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan