31 January 2011

nasib pelajar kita di Mesir

Assalamualaikum
setiap kali baca berita tentang perihal di Mesir
mengalir airmata wanita aku nie
teringat kawan-kawan kat sana
najat, fadz, anas, hamzah, afuza, munirah, burn, amlina, dan ramai lagi
harap sangat-sangat diorang semua bersabar n beristighfar banyak-banyak
mohon pertolongan daripada Allah
moga Allah melindungi saudara-saudara kita di sana
bila tengok buletin utama TV3
Ya Allah
xtau nak cakap macam mana
tetiba rasa basah jek muka nie
kalo benarlah apa yang di sampaikan di blog ariff
memanglah sangat teruk
kalo aku kat sana
aku xtau nak wat apa
hanya mampu berdoa pada Allah
agar terus selamat
mungkin inilah ujian pada mereka yang berada di negara orang
merasai setiap perjalanan hidup di sana
aku mohon pada seseiapa yang baca entry nie
sesama kita wat solat hajat
mohon doakan keselamatan sahabat2 kita kat sana
kalo xde sekali pon kgkawan korang kat sana
buatlah semua ni demi saudara-saudara Islam kita
xde masa lagi nak pentingkan diri sendiri
apa yang mereka rakyat Mesir mahukan adalah hak sebagai rakyat
tapi melalui rusuhan bukanlah jalan penyelesaian
moga negara kita jauh dari mala petaka ini
aku tak mampu lagi melihat kesengsaraan dan kebimbangan keluarga sahabat2 kita di sini
apa yang mampu kita lakukan?
tepuk dada tanya iman
doakan lah
nasib pelajar kita
nasib rakyat kita disana
kita hanya mampu berdoa
biarpun talian telefon dan internet di putuskan
Allah masih ada
mohonlah pada Allah
doakan lah keselematan mereka di sana

----------------
ya .. ribuan banduan dari penjara dah terlepas
boleh korang bayangkan macam mana keadaannya sekarang
dan dengar cerita lagi
rusuhan dah merebak ke jordan
xtau sampai bila nak habis

-----------------

semoga semuanya dapat berakhir

1 comment:

  1. Semoga rakyat kita di sana dilindungi Allah..
    dan semoga urusan mereka dipermudahkan Allah..
    sama2 kte brdoa..

    Terbaru:
    -TERKINI: KRISIS DAN DARURAT DI MESIR, BUTAKAH KITA?
    -HARGA MINYAK NAIK LAGI PADA 1 FEBRUARI 2011

    ReplyDelete

Terima Kasih . Syukran Jazilan