01 February 2011

Salah ke aku buat cam tu ek ?

Penah x korang simpan gambar someone yang benar2 korang sayang n suka . contohnya girl smpan gambar boy . n. boy smpan gmbar girl . tapi x tau la pulak kan kot-kot ada yang simpan gambar sesame jenis (in contact of love laa) kalo kwn2 its ok . korang bukan je simpan gambar tuh . siap frame kan then letak kat side table tepi katil . dengan harapan bila korang bangun tidor dapat pandang muka dat person . then leyh bagi korang semangat ari tuh . aku sebenarnya bukan ape pon . da banyak kesalahan yang kita terbuat . da la simpan gambar dat person tanpa kebenaran . siap frame kan ag tuh . dah 2 korang tatap muka dia dulu before korang tatap muka parent korang . hmmm . no komen . aku xde la wat cam tuh . tapi penah terfikir la . jahat x ? . no komen . actually kan . aku tyme sekolah dulu . ade la admire kan sorang mamat neyh . sebab die ensem giler . cair hati nie kalo tatap muke die . bak kata cikgu aku . “cool his mother stomach” . sebab per tau . da la baik hati . alim lak tuh . ade la ciri-ciri jadi suami soleh . sape x nak weyh . kalo korang Tanya minah2 rempit pon . diorang nak suami soleh . dapat bimbing diorang ke jalan kebenaran . ye la minah2 rewang nie . kadang2 jiwa diorang nie lembut sebenarnya . memang la x makan saman kalo cara ko tegur kop on cam singa kelaparan . kan . hmm . sambung balek citer aku tuh . mamat nie kan pendek kata semua orang suka kat dia . bukan saja pada wajah yang macho tuh . tapi pada peribadi dia yang benar2 meruntun jiwa . aku kenal dia sebab satu kelas ngan aku . so bila ari2 bangun pagi . orang kata dia nie cam pembakar semangat aku la . semangat je nak pegi sekolah sebab dial ah . hahaha . jahat gile aku time tuh . tapi aku kat asrama memang la kena gi sekolah . kalo x sakit kan . mana leyh sesuka ati nak ponteng cam dok kat umah . time tu ak form 4 . dijadikan cerita . dia nie jadi kawan baik aku . sampai la keluar dari sekolah tu . the only one yang aku still kontek even aku x sekolah kat situ dah . adalah dia . memang semua ex classmate aku dah tau r . gile kan . itu lah aku . kalo hati da suke . ape boleyh buat . bila aku da pndah sekolah pon . aku still keep in touch ngan dia . tapi sekali sekala je la . dalam hati nie . bestnyer kalo die nie jadi boyfren aku . walaweyh . impian . nak yang hebat2 . xkan dia nak pandang aku kot . da la x comey . perasan lak tuh . tapi kitorang jadi kawan baik je lah . dan ditakdirkan gak kitorang share macam2 cerita sampailah satu tahap . aku memang sayang gila kat dia . tangkap cintun babe . x boleh nk bendung lagi . kitorang hampir declare . but mungkin Allah kata . dia bukan untuk aku . dia bukan jodoh aku . semuanya berakhir kat situ saje . pada bulan 10 tahun 2008 . aku kenal dia awal bulan 2 tahun 2006 . so xde la lama sgt aku kenal dia . 2 tahun . lama gak kot . pas jek kitorang x jadi declare tuh . aku cam kena sawan dowh . cam x caye n x leyh terima sebab dia pegi dari hidup aku dah . aku yang buang dia . aku ulang sekali lagi . AKU BUANG DIA . sebab aku frust sangat2 . tapi aku masih sayang dia tyme tuh . lelama aku pon da makin lupa kat dia . sampai la satu hari aku kontek dia sebab nak wish besday . OMG . aku selalu ingat besday dia . x penah lupa . sejak aku wish tuh . kitorang da baik semula . yang lepas2 tu da dilupakan . sebab kenangan bebudak meyh . dan sepanjang aku x tau ape cerita dia memang aku terfikir nak frame kan gambar dia . letak kat tepi katil . dok tatap ari2 . kan . tapi tu lah . aku waras ag . kan . gi pon dia da jadi hak milik seseorang sekarang nie . aku xde la kejam sangat nak merampas-rampas nie . x pandai r . hehehe . bajet baik la tuh . hehehe . so sekarang nie sejak 3 tahun da berlalu . kitorang jadi kawan semula . kan . kan . hepi la gak . sayang ?? . ade la sket2 . as a fren . nak lebeyh2 . hmmm . x kot . aku dah insaf . jodoh itu datangnya dari Allah . siapalah kita nak tentukan . kita sebagai hambaNYA hanya mampu berdoa agar dikurniakan jodoh yang terbaik . kan . so kalo korang sendiri x tau sape jodoh korang . xpayah la nak puja sangat someone tuh . bukan ape takot kecewa nanti . sakit weyh . x pasal2 tanjung rambutan tempat korang nanti . nak ke ? so pliz be wise . cerdik-cerdik la sket . k . so konklusinya . bole ke kita wat cam 2 .? cam mana .? baca la entry nie lagi sekali . semoga …………………………………. Hepi selalu

Cikbai 2011

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan