20 March 2011

zaman sekolah : part 1

Assalamualaikum semua !

Ape perasaan korang sekarang . if korang kenang balek zaman sekolah dulu ?

Mesti kelakar kan . x pon sedih . sebab rindu . kan kan

Tengah-tengah aku study tadi teringat lak masa aku sekolah tadika

Aku ade sorang kawan . kitorang rapat sampai sekarang

Nak dijadikan cerita . kitorang masa tadika dulu . nakal gile kot

Nakal budak-budak . kalo tyme makan . kitorang suke makan bawah meja

Meja macam kat kantin sekolah tu . tapi dalam kelas . melepak r bawah meja

Bila budak2 lain berjalan tepi meja . kitorang tarik kaki . hehehe

Pastu budak 2 pon jatuh . berterabur makanan die . haaha . sia-sia jek

Then kitorang kena cubit dengan cikgu . sakit

Tapi lepas tu buat lagi . hehe .

Ingat lagi . dulu abang aku akan hantar n ambil dari sekolah

Die bawak moto laju giler kot . pas 2 dah la die duduk nk ke belakang . tggal space untuk aku sikit jek

Kadang-kadang rasa nak terjatuh . menjerit aku . ngadu kat mak

Hahaha .

Msa sekolah rendah . aku tahun 1 sampai tahun 4 kat sk sungai tinggi

Aku dari tahun 1 dah cemerlang . dapat no 1

Hehe . sebab tu masa tahun 2 aku dah jadi pengawas . garang !

Ade berani ? mesti la x kan . hehehe

Masa aku tahun 2 ade 3 orang jek pengawas dari tahun 2

Aku . farah ngan faizal

Kira yang hebat-hebat je la . hehehe

Disebabkan kredibiliti aku sebagai seorang pengawas terserlah . makanya aku jadi pengawas sampai tahun 4 . sambung kat sekolah baru sk permatang raja sampai tahun 6

Waah . hebat x ? cakap la hebat . hehe

Exam asyik dapat no 1 jek . tapi masa tahun 1 je la

Bila da masuk tahun 2 . ade orang tindas aku . aku no 6 ngan 7 . sedih . sedih

Tapi x mengalah . tahun 3 dapat no 1 . tapi jatuh balek no 8 . jauh kan

Dulu masa sekolah rendah aku rapat ngan farah . siti nor . lia dan ramai lagi

Dijadikan cerita kenakalan aku x pernah tamat

Masa tahun 2 main polis-polis ngan dak laki . punya la havoc

Main kejar-kejar gi tu

Kau ade ? hehe

Da sampai tahun 4 pon . cam 2 gak . x pernah nak berubah . da jadi pengawas pon still buat bsing dalam kelas

Tahun 2001 . sekolah baru ade bukak kat kampong aku

So bersekolah lah aku di sk permatang raja masa tahun 5 ngan 6

Masa nie . kitorang kira first batch la . terus jd pengawas

Disebabkan masa aku tahun 5 xde tahun 6 . so kira senior la nie kan

Aku dilantik untuk jadi penolong ketua pelajar

Aku membantu adham msa tu selaku ketua pelajar

Then bermulah kehidupan aku sebagai pelajar yang POPULAR dan AKTIF

Aku wakili sekolah dalam pelbagai kuiz . hafazan dan juga sukan . kot

Banyak sijil aku . bangga jap

Semua cikgu kenal aku . semua pelajar (kot) kenal aku

Memang glamor la kan . kalah artis (sekolah je la) . BANGGA tau !

Kat sekolah tu aku kenal ramai kawan-kawan dari sekolah lain

Kawan2 msa tadika pond a jumpa semula . especially kawan yang sama-sama kena cubit dengan cikgu tadika dlu . aina

Yang lain-lain . salmah . amiza . suhana . liyana . ismaliza . zainal . yunus . adham . azam . jimmy . wani . mila . aisyah . Juliana . syafinaz . ija . siti . saiful . naremi . suhaimi .

Ya Allah ramainyer . memang x terkira . rindu dengan semua yang penah aku kenal kat sekolah nie

Dah lama x pegi . rindunyer

Ngan cikgu-cikgu . ngan pemandangan sekolah . ngan kelas . haish

X dapat ditafsirkan dengan kata-kata .

Hanya mampu menitiskan air mata . walaweyh

Aku dah start emo

K2 sini jek cerita sal sekolan rendah + tadika . next entry . sekolah menengah lak

okies!

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan