28 August 2011

dah macam buruh .. tapi tak sure kasar ke lembut ..

Assalamu'alaikum ..

penat seyh hari ni .. bangun pagi je .. pagi ke ?? haha .. mandi-mandi semua kemas-kemas bilik .. terus memulakan ekspedisi .. mengemas ruang kat sebelah dapur tu .. yang dijadikan ruang tempat letak motosikal .. sebab nak letak tikar .. berhabuk jangan cakap la .. sesapa yang ada asma mesti dah nyah dari tempat tu .. dah siap letak tikar semua .. of kos la kena kemas balek barang-barang yang dikeluarkan tadi .. lagi satu keja kena settle .. bersila .. bersimpuh .. semmua dah .. buat keja semua tu dengan sabar .. jangan gopoh-gopoh .. abang ngan akak ipar aku ke pekan nak belikan tikar katanya .. nak gantikan dengan tikar dekat ruang tv tu .. ye la .. tinggal la aku sorang penuh semangat mengemas ..

lama-lama siap jugak la kan .. kan buat dengan penuh sabar .. dah SIAP .. g dapur g tau mak .. "mak dah settle .. siap semua" .. baru je nak melabuhkan diri dekat sofa .. opps .. apa tu ?? TIKAR !!!! .. lagi satu kerja nak kena buat .. mengemas kat ruang tengok tv tu .. kat ruang tu banyak giler barang oke .. dengan almari ade 3 .. tv lagi .. meja study .. mesin jahit ada 2 .. belum lagi barang-barang atas almari tu .. tak kan la angkat cam tu je .. kena la ringankan almari tu dulu ye tak .. nasib baik la ada abang dengan akak ipar aku .. boleh la kitorang saling kerjasama .. tetiba abang aku cakap ..

"nak kena buang tikar lama dak??"

aku jawab.." tak payah la .. sebab kalau buang yang lama nanti mesti yang baru ni koyak-koyak macam yang lama .. sebab lantai ni kasar .. kalau doublekan tak la rosak sangat tikar ni nanti"

abang aku cakap "nasib baik alasan logik dan boleh diterima .. padahal malas nak buang tikar lama .. nanti nak kena sapu la apa la"

aku cakap "tau tak pa .. hahaha"

moral of the story .. kalau malas sekali pun .. bagi la alasan logik ..orang pon x la pandang sinis kat kita .. dah siap semuanya tu .. masa untuk mengangkat kembali segala perabot yang ada .. mengemas lagi .. menyusun atur .. akhirnya dalam jam 3 petang dah siap semuanya .. kat ruang tv tu la .. tapi ada lagi satu .. jubin yang dah tak guna kat ruang tamu .. yang tu seksa .. berat nya .. aku angkat kotak memang tak terangkat .. tapi akak ipar aku ni kan askar .. so memang mampu la .. berat seyh .. tapi buat keja dengan sabar mesti semua jadi senang kan .. smooth ja .. kemas-kemas .. angkat pi letak kat dapur .. susun .. dekat 4 5 kali ulang alik .. settle pon .. alhamdulillah .. sesi kemas mengemas telah selesai .. insya Allah .. malam ni selepas sekumpulan 'askar' ni dah bum bum .. masa untuk aku menyusun atur perabot kat depan ni .. ruang tamu la ..

sape 'askar' ..?? anak-anak buah aku la .. 5 orang .. LELAKI oke .. dia punya main .. tak tau penat ka ?? aku yang tengok ni pulak yang penat .. ke sana ke mari .. lari sana lari sini .. jerit sana .. jerit sini .. itu la orang kata budak-budak kan .. dunia diorang MAIN je .. tak de nak fikir masalah .. hehe .. k la .. dah penat nak celoteh .. t celoteh lagi k .. babai ..

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan