07 August 2011

La Tahzan =(


Assalamualaikum =)

seronoknya la kan tengok orang happy-happy dengan life bersama 'orang tersayang' .. bukan aku tak bersyukur .. tapi dalam peringkat macam ni .. teringin jugak la kan nak ada someone special .. mungkin bukan rezeki aku lagi kot .. dan sedaya upaya aku buang sikap aku yang taksub dengan seseorang ni .. penah dulu masa sekolah menengah .. aku memang minat giler kat mamat ni .. tapi tiba-tiba kami gaduh besar .. dan entah dari mana dia tau aku suka kat dia .. orang yang bagi tau tu boleh pulak tokok tambah cerita .. setahun x bertegur sapa .. last-last nak dekat PMR baru la dia datang minta maaf kat aku .. kesal sebab dengar cakap orang sampai menjejaskan persahabatan kami .. aku redha ..

sampai la hujung tahun lepas .. aku still tak dapat buang perasaan itu .. sampai la satu saat aku dapat tahu dia minat kat kawan aku sendiri .. memang KECEWA dan TERLUKA gila la kan .. tapi apa boleh buat dia memang tak ditakdirkan dengan aku .. macam hanif cakap .. mungkin ada yang lebih baik .. sejak dari tu aku tekad untuk lupakan perasaan aku kat dia .. dan jadi kawan .. ALHAMDULILLAH .. awal taun 2011 aku bertemu dengan seseorang yang aku yakin terbaik untuk aku .. cukuplah aku gelarkan dia A .. dia ni boleh dikategorikan sebagai HOTSTUFF kat Unimas .. aku mula kenal dia masa nak daftar senggang .. aku ingatkan A ni senior aku .. sebab gaya percakapan dia sangat matang .. kali kedua aku jumpa dia msa program VOICE OUT kat fakulti aku .. masa tu bila dia cakap dia pelajar tahun 2 .. ya .. sebaya dengan aku .. dan aku tekad untuk mengenali dia lebih dekat .. tapi tak semudah tu sebab dia tak sama fakulti dengan aku ..

dan kali ketiga aku bertemu dengan dia dan sejak dari tu aku mula terpikat .. masa PERTANDINGAN DEBAT FAKULTI .. aku jadi group swing untuk memnuhkan koata yang ada .. dan dia sudi berkongsi pendapat dan idea dengan tajuk kami pagi tu .. Ya Allah .. tergugat iman aku .. dan dia adalah insan pertama di Unimas yang baru aku kenali .. menyebut nama aku dengan BETUL walaupun kali pertama tengok nama aku .. memang aku TERPIKAT gila .. tapi aku masih tak dapat dekati dia sepenuhnya .. its ok masih ada masa .. dan saat itu ALHAMDULILLAH aku dapat sinar baru dan dia yang aku minat masa sekolah tu hilang dari hati aku .. dan kami jadi kawan baik .. dan A hotstuff la katakan .. EGO ?? masya-Allah .. melambung .. dan tak semudah yang disangka .. aku dengan dia (A) jadi kawan .. tapi banyaknya halangan .. aku redha ya Allah .. hubungan tu tak berpanjangan .. bila dah glemer ramai la peminat .. dan ada yang lebih bijak dan pantas mendekati A .. aku pasrah .. dan hanya mampu berdoa pada Allah ..

pada suatu pagi .. minggu study week .. aku perlu cari kekuatan untuk terima yang kami tak mungkin bersama apabila ada yang lebih memerlukan dia .. aku gelarkan gadis ini B .. dia sangat-sangat fanatik dengan A dan aku terlampau sayangkan B sebab B adalah sahabat aku .. aku rela lupakan A untuk B .. aku doakan B akan menyayangi A melebihi aku menyayangi A .. aku redha dengan semuanya .. demi untuk melupakan perasaan ini .. aku berjalan kaki di pagi hening merentasi semua kolej kediaman di Unimas .. sehinggalah aku benar-benar lapang dada dan tenang .. Alhamdulillah .. walaupun tak sepenuhnya .. aku yakin dengan JODOH dari Allah .. sehingga hari ini .. aku mengharapkan redha Allah untuk aku .. aku berdoa siang dan malam supaya dikurniakan seseorang yang dapat menerima aku seadanya ..

penah jugak aku suka dengan kawan aku sendiri masa di sek teknik .. tapi masa sek kat situ aku jadi kawan dia ja .. bila dah sama2 setuju nak kapel .. dia pulak tarik diri sebab dah ada orang lain bila dia masuk diploma .. susah nak lupakan .. tapi bila teringatkan yang dialah sahabat yang sentiasa ada ngan aku masa kami jadi kawan dulu .. 2 tahun aku menyepi untuk cari kekuatan .. dan kini dia bahagia dengan kekasih hati .. dan aku masih sendiri .. mencari dan terus mencari ..

itulah kisah aku yang hanya bertepuk sebelah tangan .. dari dulu sampai sekarang .. tak tahu lah kesudahannya macam mana nanti .. aku berdoa agar aku sempat bertemu dan dikurniakan .. merasai cinta Adam sebelum aku menutup mata .. siapa tahu ajal dia kan .. kalau dikehendaki Allah untuk kita 'pulang' .. sesaat pon Dia tak delay .. itu ja yang aku minta .. tipulah kalau aku tak cemburu dengan orang yang ada someone care pasal dia .. waima adik aku sendiri pon .. ada ja yang sangkut .. mungkin inilah ujian Allah untuk aku .. aku tak kan henti berdoa ..

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan