26 September 2011

menyintai tak semestinya memiliki

Assalamualaikum :)

penah bercinta ? penah kapel ? penah ade teman lelaki yang istimewa ? cam ne ek rasenya ? best ke ? betul ke orang kata time bercinta tu macam syurga dunia . dah penah rasa hidup kat syurga ke ? ade jugak yang dalam drama tv tu . sakan becinta . kawen . pastu cerai . so tak takut dengan cinta ke ? umur berapa yang layak becinta ? dan kawen ? orang kata kalau tak sanggup dikecewa lebih baik jangan bercinta . macam satu pepatah tu . "kalau takut dilambung ombak , usah berumah ditepi pantai' . betul ? kalau betul kan . ramainya orang becinta . ye . betul . cuba tengok kat 'mukabuku' tu . eh kau status tu . in a relationship la . enggaged la . yang married la . eh ade orang kata . "ala diorang tu bukan betul2 enggaged pon" aik . benda macam ni boleh buat olok-olok ke ? tak tau pon aku . sebab dalam hidup aku . tiada istilah olok-olok dalam apa jua yang berkaitan dengan hati dan perasaan . ishhh prejudisnya kau bai'ah . ITULAH AKU . sebab tu aku tak becinta dengan manusia . sebab tu aku tak berkapel . sebab tu aku tak de teman lelaki istimewa . wahhhh . menarik tak ??

eh kau bai'ah . kau tak kan xde perasaan terhadap kaum ADAM ? masyaAllah . ade . sumpah aku ade perasaan pada kaum itu . tapi Allah melarang aku menyintai manusia melebihi cinta aku padaNya . aku belum bersedia untuk membahagikan cinta aku . opppss .. komplikatedkan . ITULAH AKU . bagi aku . hubungan seorang wanita dan lelaki lebih indah jika direstui . "tapi mak bapak kami restui kami" . ya . mak ayah kau restu kau becinta tanpa ikatan yang sah . mak ayah kau tau tak yang kau pegang tangan dengan lelaki yang kau gilekan kan tu ? mak ayah kau tau tak yang kau sayang gile kat lelaki tu sampai kau boleh mati kalau kehilangan lelaki tu ? walaupun mak ayah aku tak kisah kalau aku becinta sekarang . "biar la kenal-kenal dulu" . tak pe . aku tak nak . TERIMA KASIH .

terus terang aku war-warkan di sini . aku rasa selamat dan lebih berkat hidup ni kalau aku mendapat restu dari mak ayah aku . dan Allah SWT dalam apa jua yang aku lakukan termasuklah dicintai oleh lelaki . jika ada lelaki yang menginginkan aku menjadi teman . datanglah berjumpa dengan mak ayah aku . beritahulah mereka . tentang tujuan kamu . biarlah mak dan ayah tau siapa yang sayangkan anak mereka selain mereka . dan biarlah niat kamu itu wahai lelaki . "kerana ALLAH TA'ALA . LILLAHITA'ALA" . aku tak sanggup berolok-olok dalam becinta . aku mengharapkan lebih dari itu jika kau benar-benar menyayngi aku . aku tak mengharapkan janji kosong . biarlah semuanya pasti . dan aku dengan hidup aku yang lebih hakiki .

prototaip sangat laa . aku tak suka main-main . aku TAK SUKA . sebab apa jua bekaitan dengan perasaan dan hati amat serius . 'alah jodohkan ditangan Allah' . ya . betul tu . dats why biarlah Allah menentukan . siapa dia . dengan siapa aku becinta . bekawen dan sebagainya . dan KAU diluar sana boleh untu bertanya . tapi jaga lah tutur katamu . peliharalah setiap baris kata yang keluar dalam biacaramu .

bebunga kan . eh jap . sebenarnya . tujuan aku tulis enyrt berjela ni just nak bagi tau . semua orang ade perasaan pada kaum berlainan jantina . betul ? menyintai tak smestinya memiliki . aku perlu kuat hadapi gejolak jiwa ni . betul ? orait thanks sebab sudi membaca . maaf kalau bahasanya terlalu kritikal untuk dibaca . sebab aku dilahirkan menjadi pelajar sains biologi . tetapi minat aku cenderung ke arah bahasa melayu . have fun and enjoy your reading ok :)



No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan