05 March 2012

suami SOLEH ? SOLEHAHkan dirimu terlebih dahulu :)

Assalamualaikum (",)

lama aku mencari kekuatan untuk update pasal ni . tapi nampaknya its become more worst and worst kalau aku simpan lama lama . yes ! some people akan kata aku ni syok sendiri . tapi jujurnya aku tak penah minta aku jadi macam ni . bukannya aku tak cuba untuk lupakan sebab aku tahu semua yang aku impikan tak akan jadi kenyataan pon . ya ! aku boleh tipu semua orang dengan mengatakan 'saja je bukannya betul betul pon' . tapi jauh di sudut hati . I MISS HIM SO MUCH . exactly !! sorry to say that . mungkin aku perlu kembali tarbiyah diri aku . supaya aku tak leka . dan cemari hati aku dengan sia sia dengan perasaan yang sepatutnya aku curahkan pada suami aku nanti . akan aku cuba sadaya upaya untuk kekang perasaan ni . supaya CINTA aku ini akan lebih suci untuk aku berikan pada yang layak, selayaknya setelah ALLAH dan RASUL iaitu SUAMIku :)

entah siapa gerangannya . itu adalah rahsia Allah yang sangat besar . untuk mendapat suami SOLEH . SOLEHAHkan lah dirimu :) aku petik petikan dari buku "PEMILIK CINTAKU SETELAH ALLAH DAN RASUL tulisan FATIMAH SYARHA MOHD NOORDIN"

"jika kau belum berkahwin, kejarlah Allah SWT sebelum mengejar cinta lelaki . tanpa redha Allah SWT, andai dirinya kau miliki sekalipun, kau pasti takkan bahagia . percayalah . sia sia segala usaha yang kau curahkan atas dasar maksiat . ianya hanya meluputkan berkat dalam hidupmu . kerana asyik bercinta, mungkin juga jodohmu lambat kerana kebanyakan lelaki hanya ingin mengambil kesempatan berseronok dengan gadis yang mudah menyerah . habis madu sepah dibuang . jika ingin mencari isteri pula, biasanya mereka akan mencari gadis yang terpelihara dan terjaga"

jelas kan . jangan la kau cemari hati mu dengan pintu pintu zina ;) Wallahu'alam

2 comments:

  1. nice entry. tapi jgn lah berubah hanya semata mata ingin dapat jodoh yg baik. kena berubah dgn niat kita dapat keredhaan Allah didunia dan diakhirat .InsyaAllah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin . insya ALLAH . kalau berubah kerana Allah . ianya akan kekal lama . semua org dambakan yang itu .. terima kasih di atas peringatan itu

      Delete

Terima Kasih . Syukran Jazilan