14 November 2012

Azam Tahun Baru

Assalamualaikum (",)

hari ini adalah hari terakhir kita dalam tahun 1433Hijrah, iaitu 30 Zulhijjah, tau ke idak ? sebagai orang Islam kita wajib tahu sebenarnya . jangan hanya ingan bulan Islam bila Ramadhan dengan Syawal jee . so Selamat Tahun Baru ! Azam tahun baru cemana ? dah ready ? benefit cemana ? banyak pihak ke kena tempias nanti ? ape ? tak de azam baru ? sebab ? ini adalah penyakit kita . yes ! penyakit umat Islam (yang hanya pada IC) pada zaman sekarang . kita beria berazam baru bagai bila sampai 1 january yang mak aku sebut tahun orang puteh . kita lebih berazam baru dengan 1 january instead 1 muharram . aku pon dulum cam tu jugak . tapi kesedaran tu datang sendiri . so aku nak ajak la kome sekalian pon ke arah kebaikan jugak . hewhewhew tak mau la buat baik sorang sorang .

aku memang suka buat azam baru bila masuk tahun baru Hijrah atau besday aku . naik tahun @ umur baru . so mulai sekarang ayuh kita berubah . berubah menjadi muslim yang sensitif dengan apa jua berkaitan dengan Islam . hoiii aku bukan nak tunjuk ustazah ok . tapi tak semestinya ustazah je boleh buat baik . aku ORANG ISLAM ok . you ? yang mana Islam tu bila lagi ? selagi roh ada di jasad baik berubah . kang Allah ambik nyawa tak sempat bertaubat . nauzubillah .

ok azam tahun baru aku sempena tahun 1434Hijrah ::
  1. nak konvo tahun ni (ijazah)
  2. nak kerja (tetap lepas grad)
  3. nak jadi lebih baik daripada sebelum ini
  4. renew azam tahun lepas - nak ada someone dihati selepas Allah dan Rasulullah
korang nyer azam baru ? ke same cam yang number 4 aku tuuh ? renew yang tahun lepas . hewhewhew . k bai . ready ke kelas (",)

4 comments:

Terima Kasih . Syukran Jazilan