20 November 2012

INSPIRED ! majlis idaman

Assalamualaikum (",)

memang jenis aku yang tak suka bercakap tentang kesedihan, sebab nanti dengan senang lenang nya air mata aku mengalir . tiada guna untuk aku ceritakan tentang meraka yang bagi aku kenangan itu telah lama berlalu . yang ada kini hanya peluang dan kesempatan . ya izinkan aku lebih bercerita tentang mereka yang ada di sisi sekarang . bagi mereka yang lain . iboh terasa gilak, mun kitak sik tau nak apa benda ya berlaku knek tok, diam diam jak ctok . kelak mun mek padah, ktak pdah urg lain, see nama kmek tok jadi mulut bualan org, sik baik cam ya . thanks :)

maaf la yer mun nama ktakorang tok sik mention dalam belog tok . belog kamek nak ? suka hati kamek lah . 


semalam tengah godek godek fb, terjumpa gambar dengan wall . uuwaaaaa terharu kot . sebab ni la perkahwinan impian aku, kalau orang lain nak english style segala . aku nak macam ni je, bukan kedekut ke hape tapi inilah nama simple dan sempoi . tiada pembaziran . seriusly aku tak suka bila pasangan pengantin di layan bak puteri dan putera time kawen tu . rasa macam menjadi perhatian sesangat . kalau boleh kan . masa pengantin sampai tu . pengantin tu amek makanan sendiri dan duduk kat mana dia suka .

kalau menurut caption gambar ni di fb, pengantin ni amek lauk sama macam orang lain . tak ada pelamin atau udang panjat . tak ada makanan lauk pauk yang special, diorang amek lauk dan makan dalam rumah bersila, yang lelaki depan tu bapak pengantin perempuan, tak sihat . tapi aku rasa gambar ni time diorang akad nikah mungkin . aargghh tak kisahlah . yang penting no sanding sanding ! 

so korang cemana ? eh bagi aku keberkatan dan keredhaan Allah lagi penting daripada mulut orang yang bercakap cakap belakang tu .

p/s :: jangan jadi orang yang suka pendam , kalau tak puas hati cakap terus !

6 comments:

  1. setuju! sepatutnya kita bersederhana

    ReplyDelete
  2. Terbaik!!!! Biar berkah .perkahwinannya..tiada pembaziran. Zaman nabi pun x wat walimah besar2. Hat ni lg bagus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn, seeloknya sekadar orang tahu dah kahwin, tak perlu besar, sederhana dh ok

      Delete

Terima Kasih . Syukran Jazilan