24 November 2012

Petua Senang hati

Assalamualaikum (",)

apabila kita dalam mood kesedihan . immediately kita perlukan masa untuk berseorangan . tapi tahukah kita dengan bersendirian kita akan lebih menjadi diri sendiri seba masa tu kita akan bermujahadah dan bermuhasabah . thanks to Allah sebab banyak bagi peluang kepada aku untuk berfikir dan bersendirian . Allahuakbar kita tak akan nampak hikmah tu kecuali kalau kita beri peluang kepada diri kita untuk mencari hikmah tu . serius ! kalau kita selalu berfikiran negatif memang tak ada yang positif even yang ada depan mata tu adalah sebenarnya rezeki . dan kita layak untuk gembira jika semua masalah yang kita ada kita anggap sabagai cabaran .


nah tengok atas tu besor besor aku share . tips tenang hati . yang utama "husnuzon" bersangka baik, pada sape ? pada Allah . ujian berat cemana pun just cool dan sabar, semuanya datang dari Allah, so nak mohon penyelesaian. berdoalah kepada Allah, am i right ? yang lain tu just same like the first thing dan kalau perasan tips tips ni semuanya Allah . so dah tahu kan, Allah jualah yang menetapkan sesuatu . 

MEMAAFKAN orang lain . yeah i know the words "memaafkan tu mudah tapi tak melupakan" aku pun macam tu tapi perlahan lahan kita kikis semua tu, as we know everything happen is because of Allah, Allah dah tentukan hidup kita macam ni macam ni, we just keep praying the best for us . right . doa doa doa . Allah Allah Allah .

yang lain lain rasanya leh pikir sendiri kot . teringat pulak dekat seorang kawan ni . nasihat aku, just silent and keep quite from being a illegal reporter . jangan hebohkan kisah awak . jangan terlalu sedih dengan apa yang berlaku , maybe Allah nak awak lebih dekat dengan dia . ubah penampilan awak, ubah persepsi awak, ubah gaya hidup awak, ubah pemikiran awak . mana la tahu nanti Allah hadiahkan someone yang lebih baik . everything happened for reason . bear in mind .

1 comment:

  1. apabila ingat Allah, nescaya hati akan tenang, done follow, http://studioous.blogspot.com/

    ReplyDelete

Terima Kasih . Syukran Jazilan