26 February 2013

Up and Down of Emotion

Assalamualaikum (",)

nampak tajuk tu ? atau dalam bahasa mudahnya, suka dan duka . banyak benda belaku lately . aku mulakan dengan program pada 23hb feb yang lepas, 2 hari sebelum tu, badan aku memang tak sihat, nak kata demam, rasa jugak lah  badan panas tapi sejuk . entah . lepas tu dah start bersin tapi tak teruk . sehari lepas tu, sakit tekak tapi suara ok lagi sebab aku semangat nak bagi ceramah dekat adik adik pengawas . aku sampai bawa air limau tau sebagai bekal . lepas habis ceramah, dah mula lain suara aku, kalau diletak sebelah ramli sarip, mungkin dia jatuh di nombor 2 . jangan tanya aku siapa no 3 . hahaha . malamnya tu ok lagi, start 24hb feb 2013, suara aku hilang terus, TAK ADA SUARA ! betapa sedihnya aku dalam redha sebab itulah hari terakhir aku dekat rumah, banyak benda aku nak sembang dengan mak aku, dengan kakak aku . aku menangis tau . sebab tak bercakap seharian . aku jadi bisu . serius aku tak tipu . 

malamnya aku bertolak ke Setiawan, naik bas untuk ke LCCT . seharian aku tak makan sebab tak ada selera . tapi before ke setiawan aku suruh akak aku belikan kuehtiaw, itu je yang aku makan . yang peliknya, even aku tak makan apa langsung, tapi aku tak lapar . sampai LCCT dalam jam 3 pagi, pakcik drebar pecut sebab baby dok meragam dalam bas . comel gila baby tu . ikut muka maknya kot . masa aku dok rehat dalam surau di airport, aku sesaja lah keluarkan suara, eh dah ada suara la, walaupun sekat sekat . happy sangat . Alhamdulillah, terus tak mengantuk, aku berjaga sampai lah masa flight aku 7.25 pagi . syukur sangat !

masa nak check in tetiba tak boleh, dia cakap kat kiosk tu, web check in 1 jam sebelum penerbangan . eh sejak bila ni ? aku tak tau pun . tak pasai lah kena check in dekat kaunter kena bayar rm10 . entah apa apa . dalam flight pulak, ada lah sorang kakak ni nak ke pontianak tapi dia turun kuching la, dok ajak aku bersembang . tanya aku itu dan ini . dengan suara yang baru ada . at last aku senyum je . sampai dekat airport kuching tengah tunggu orang ambil, terserempak dengan pelakon . tau x sape ? Ery Putra dengan Zack X-Factor . diorang lalu sebelah aku sebab nak naik van . maybe diorang ada shooting kat sini kot . 

sampai dekat kolej, Alhamdulillah, aku dapat bilik single . dah lama impikan bilik single, daripada sem 3 lagi . tapi Alhamdulillah dapat jugak . so aku perlu lebih berdikari bila duduk sorang ni, bangun pagi tak de orang kejut tau . hihi .

pagi tadi aku gerak ke fakulti . nak uruskan  subjek . tapi tak dapat daftar sebab dah penuh, sedih sangat . jumpa lecturer tu pun dia kata dia tak dapat tolong . aku kuatkan hati pegi online dekat labcomm . try lah key in subjek elektif lain, alhamdulillah dapat jugak key in 4 subjek . padahal aku nak dua je pun . hihi
  • Contemporary psychology
  • french language
  • animal captive management
  • basic finance
tak tau lah nak pilih yang mana ? itu lah sedikit sebanyak up and down of emotion aku . ada sedih ada gembira :)

ni masa bagi ceramah dekat adik adik pengawas SMK Tat Beng . tengok kaki aku . amacam, rockers tak ? hihihi


ni jarak jauh, terima kasih kepada adik shikin sebab jadi unofficial photographer aku


ni masa aku last pegi sekolah before aku balik sarawak, cikgu BM masa tingkatan 5 . aku dapat A1 tau SPM


sekarang ni suara aku tak ok lagi sangat pun . tapi semakin baik dari semalam lah . batuk je teruk . sampai terganggu orang sebelah . maaf yer . ubat batuk tu ade . tapi MALAS nak makan . esok lah . hihi . so u all . doakan kesihatan aku baik baik yer

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan