09 February 2013

Your Smile :'(

Assalamualaikum (",)


tetiba malam ni macam sayu sikit . rindukan seseorang . seseorang yang membuatkan aku jatuh hati dengan senyuman dia . almost 6 years . semuanya terlerai begitu saja, tapi itu keputusan aku lah . u know . bila dah semakin dewasa pemikiran makin matang, ada yang lebih penting dalam hidup . kan . tapi aku tak de lah over bercinta macam budak budak sekarang . kitorang just sms and calling sometime . sms pun biasa biasa je la . budak budak sekarang over kau . advance . 13 tahun pun dah mengalah orang 23 tahun . seriusli, aku jatuh hati kat dia pun sebab senyuman yang dia ada . u know senyuman yang buat kita rasa tenang sangat sangat . haha . budak budak :)

tapi tu lah, aku rindukan jugaklah kadang kadang senyuman tu . kisah lama . mendewasakan aku . tapi cinta sejati belum ku temui . masa tu pun kawan just untuk suka suka . sepenuh hati tu memang tak lah, tak tahu apa apa pun . tak pernah dating pun . jumpa pun time raya . itu pun sepanjang berkawan dari tingkatan 1 sampai tingkatan 5, sekali je dia datang rumah, time raya 2007 . lepas tu semuanya berubah . aku yang undur diri . sebab aku fikir . masa depan masih jauh . banyak benda yang aku kena fikir . banyak benda yang aku nak, impian aku . 

so, adik adik, akak nak tanya la kan. adik yakin ke boifren adik sekarang akan jadi suami adik nanti? kalau tak, kenapa buang masa ? hidup kat dunia ni kejap je . antara azan dan solat . pecaya tak "time kita lahir ayah azankan, bila kita mati, orang solatkan" . pecaya tak lagi? so adik adik, especially yang maish bersekolah tu, masih jauh perjalanan hidup tu, gunakan masa yang ada untuk lakukan perkara yang berfaedah . dan yang paling setiap apa yang kita lakukan mesti ada target . justlike kita belajar untuk dapat kerjaya yang bagus . kita nak keja supaya dapat senangkan mak ayah . sama jugak macam kita bercinta, sebab kita nak kahwin dengan orang tu . kita kenal orang tu, sebab nak kahwin dengan dia . ada matlamat yang jelas .

tapi kalau boleh, elakkan lah bercinta kalau rasa diri x mampu, kesilapan aku dulu dah beri aku banyak pengajaran . thanks to Allah sebab beri aku kesempatan untuk sedar diri . untuk berubah . terima kasih banyak banyak ya Allah . bersyukur sesangat . senyuman tu memang aku rindu . rindukan senyuman nya, bukan orang nya . bila kita down, there's only simple way to make us happy . just smile :)

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan