28 March 2013

Ana Uhibbuki Fillah

Assalamualaikum (",)

kenapa perlu bersedih bila berjauhan dengan keluarga ? oppss, saya tak sedih pun cuma saya cemburu melihat sahabat sahabat yang tinggal di semenanjung yang mampu pulang ke kampung bertemu ibu bapa walaupun hanya di cuti hujung minggu . ok ! ini namanya pengorbanan . untuk kali ni saya ingin merafakkan setinggi kesyukuran kepada Allah swt yang menganugerahkan saya sahabat yang sentiasa memahami dan ada bersama susah senang di sarawak . 

adinda ku Amira dan Izzati . terima kasih yang tak terhingga kerana sentiasa ada untuk saya . sentiasa melayan otak saya yang kadang weng weng tanpa sebab . Amira, perkenalan pertama kita bermula ketika Anak Perak Unimas, Alhamdulillah sehingga kini malah makin utuh . insyaAllah sampai bila bila

Izzati, perkenalan kita bermula ketika Wanita Anggun 2011 dan terus kukuh sehingga kini . dan di depan mata ini juga lah saya melihat penghijrahan mu . Alhamdulillah . Allah perkenankan doa kita agar kena bertemu jalan yang benar dan kembali kepada fitrah seorang wanita Islam .


‘Teman yang paling baik adalah apabila kamu melihat wajahnya, kamu teringat akan Allah, mendengar kata-katanya menambahkan ilmu agama, melihat gerak-gerinya teringat mati..’

“ Seseorang itu adalah mengikut agama temannya, oleh itu hendaklah seseorang itu meneliti siapa yang menjadi temannya” (H.R Abu Daud). 

Bak kata pepatah Arab, “ Bersahabat dengan penjual minyak wangi, kita akan menerima percikan wangiannya, manakala bersahabat dengan tukang besi, percikan apinya akan mencarikkan baju kita.”


Ya Allah, peliharalah ukhwah kami ini. Moga tiada hasad yang menyelirat jauh di hati yang tersirat..

Di jalan Allah,
Persahabatan ini bukan milikku dan bukan jua milikmu,
Persahabatan ini adalah perancangan daripada Allah yang mengetahui segala rahsia,
Kerana DIA lah aku mengenalimu dan kerana DIA jua telah menetapkan ukhwah itu,
Pasti terukir 1001 kenangan dan kasih sayang,
Semuanya kerana Allah,
Sungguh,
Bukan kerana selain daripada-Nya..

Terima kasih Allah atas anugerah yang tak ternilai ini, kerana bagi saya, ukhwah ini atas nama keberkatan dan keredhaan-Mu . semoga kita terus bersahabat . andai ada salah silap saya selama ini, maaf kanlah . andai ada khilaf saya di mata kalian, perbetulkan lah . :)



ANA UHIBBUKI FILLAH ya Amira wa Izzati 



No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan