04 March 2013

Monolog Seorang Hamba

Assalamualaikum (",)

hening pagi yang begitu mendamaikan . terlalu damai, sehinggakan hati terasa begitu payah menuruti fitrah biologi seorang manusia . masa berlalu begitu sahaja . sedangkan mata aku masih cerah seperti selalu . Allah . sukarnya aku melelapkan mata walau hanya untuk seketika .

hati aku terdetik sekali lagi . puaskah aku dengan kehidupan yang begini . cukupkah bekalan aku untuk aku kembali kepada-Nya ? selesa untuk aku berkata pada diri . "masih belum cukup wahai imanku" . berteleku seketika . masaku begitu banyak terbuang dek kerana nafsu yang bermaharajalela . nafsu membuang masa yang aku turuti setiap detik waktu . itu salah aku .

Allah . aku masih berpeluang mengenangkan keadaan diri yang serba kekurangan . mungkin hari ini . esok atau lusa . entah bila . aku ingin kembali memuji Mu seperti selalu . istiqamahkan lah aku . aku ingin selalu dekat dengan-Mu . istiqamahkan lah aku . aku ingin selalu mengingati-Mu . istiqamahkan lah aku . 


 

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan