01 March 2013

Tak Sampai Hati :'(

Assalamualaikum (",)

lama aku terfikir, sambil melihat keluar jendela cermin yang agam besarnya . entah lah . hati sedang berbelah bahagi . tapi apa yang pasti . aku tak sampai hati dan aku berat hati . mungkin juga kenapa aku terus begini . sendiri tanpa teman di sisi .

memikirkan kakak sulung aku yang akan berpindah ke terengganu esok hari, setelah 4 tahun dia bersama mak dan abah di kampung, buat hati ni betul betul terusik .. sedih dan sayu bagi pihak kedua orang tua ku . perpisahan dengan cucu yang selama ini menjadi kemeriahan teratak di desa itu . Allah . kuatkah mereka ?

apa yang aku fikirkan . tak sampai hati meninggalkan mereka berdua sahaja di rumah itu . aku serah segalanya jodoh ku kepada Allah . aku akan terus setia bersama mereka . menemani mereka . sehingga sampai satu masa Allah tentukan yang aku perlu keluar dari desa untuk merantau demi sebuah kehidupan .

perancangan aku, tamat ijazah pertama bulan jun nanti, aku akan terus di desa bersama mereka sehingga waktu memberi keizinan untuk aku pergi dan hati aku semakin rela dan redha untuk berpisah  lagi :)

Allah, murahkan rezeki ku untuk aku terus berbakti kepada orang tua ku, limpahkan rezeki mu untuk ku agar aku berpeluang membawa mereka menjejaki rumah suciMu , berikanlah kesihatan yang baik untuk mereka berdua :)

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan