14 April 2013

Hobi saya Membaca . ANDA?

Assalamualaikum (",)

excited ! haha . ok tak de apa makna yang special pun . cumanya dalam hati sekarang  nak cari buku buku ni . buat persediaan awal . tak salah kan . tak kan lah bila dah kahwin baru nak baca buku tentang perkahwinan . betul ? its better for us to do some preparation . ye lah . maut itu rahsia Allah . jodoh pun rahsia Allah . so selagi kita punya masa, punya kesempatan, punya keinginan dan rasa hati tu . buatlah persediaan . jangan ditangguh kan lagi . sebab Allah dah kurniakan rasa tu dalam hati . gerakkan hati untuk lakukan sesuatu yang baik . lakukan lah . takut kita pulak yang rugi nanti kalau kita dok tangguh tangguh . kan kan . ok buku bawah ni . saya suggestkan untuk bagi hadiah untuk pasangan yang akan berkahwin, atau hadiah perkahwinan . ye lah kalau selama ni orang asyik beli perkakas rumah . apa salahnya kita beli buku . saya pun kalau beli hadiah beli hadiah kahwin memang prefer bagi buku . entah lah . memang suka buku dan membaca actually . hope dengan hadiah buku, tak kisah lah hadiah anniversary ker, wedding ker, birthday kerr . boleh la kita pupuk sikap membaca dalam kalangan masyarakat kita . cewahhh . 


buku "Prophet Parenting" ni memang menarik perhatian ~~ tak sabar nak beli untuk diri sendiri . ade sesape nak belikan untuk sayer tak ? hihi . so buku ni boleh bagi hadiah pada sesape yang kita suke dan kita rasa nak bagi . ~~


buku bawah ni pulak . kawan saye suggestkan . tengok tajuk jer terus terpikat . uwaaaa really really impress with it ! so sebenarnya baucer buku ade rm50 lagi . so boleh lah nak shopping buku lagi ni . feveret ! buku memang sesuatu yang paling berharga dalam hidup saya . selepas family, dan gadget yang ada . memang sayang habis la dengan buku buku ni . kalau ikutkan dah boleh beli almari khas untuk buku buku saye tu . ni lah harta yang saya akan tinggalkan untuk generasi saya nanti . cewaahhh . lebih berharga sebenarnya .


love it ! buku dah macam nyawa saya . waktu lapang saya memang terisi dengan isi isi buku yang saya ada . ni pun rasanya memang sah sah sekotak akan terbang ke rumah penuh dengan buku je . alhamdulillah . hobi membaca saya daripada sekolah rendah sampai lah sekarang . syukur sangat ! tak pernah pun berubah malah hobi saya bertambah . hihi . semoga hobi membaca ni akan kekal sampai bila bila dan akan turun ke anak cucu cicit saya :)

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan