14 May 2013

Serius ! takde U-Turn

Assalamualaikum (",)

serius . ini saya tak main main . letih . penat dan fed up . bosan dan sakit hati bila kasih yang kita cuba berikan . perhatian yang cuba kita tunjukkan . tak dihargai . eh . tak dihargai ker memang tak diendahkan langsung . ohhh sebelum tu . entry ni tak de kena mengena dengan sesiapa . biar je saya luahkan setelah apa yang saya lihat . ya ! pengalaman juga tu kan . well . seperti awal tadi . letih . letih sangat . tapi disebabkan rasa sayang ni ada . baaaaanyyyyaaaakkkk . semua rasa yang negatif tu hilang . sebab sayang ni mampu atasi . walau terpaksa telan tuba . pijak duri . pegang kaca . ouuchhh . everything . sakit . tapi apakan daya . diri dia lebih penting . tak kan lah sebab semua ni , nak undur diri pulak kan .

so, nasihat saya hanya satu . jangan sampai saya LETIH . PENAT . FED UP dan BOSAN untuk melayan benda ni . sebab once saya dah LETIH . PENAT . FED UP dan BOSAN . there is no any u turn will be happened . yeah ! no u turn ! or gear reverse pun . orang selalu cakap . sabar sabar sabar . saya pun selalu cakap . tapi apakan daya . we are human . normal person yang ada ups and down . maaf kalau saya terpaksa lepaskan apa yang saya lihat . yeah lihat . saya tak mampu tipu diri sendiri untuk OK dengan semua ni . saya pernah kena tipu . ditipu dan tertipu . saya pernah dipermainkan dan diPERBODOHKAN . dan sebab itu saya jadi keras . saya jadi memilih dan saya sangat sangat sangat MEMILIH . especially berkaitan dengan hati . sorry to say . pengalaman mendewasakan . 

saya dipermainkan dan dipergunakan oleh kawan saya sendiri . DUSHHHH !! saya marah . saya menangis . meraung tapi tak kuat lah . saya sakit hati dan marah dengan diri sendiri , berkali kali dipergunakan pun saya masih percaya dengan mereka . dan cukuplah TIGA KALI . hanya TIGA KALI . life ! ups and down yang buat saya lebih kuat . maaf pada mereka yang pernah yang singgung perasaan . maaf berkali kali maaf . itu saja . untuk hari ini . saya punya satu pesanan :

jangan sampai saya PENAT . LETIH . FED UP dan BOSAN . coz there is no any u-turn :)

4 comments:

  1. Sabar ye kak.....jangan lyn org y ska main2 kn kta....buat tak tahu sja....

    ReplyDelete
  2. in sha Allah, pengalaman membuatkan kita peka dlm menilai siapa yg benar & siapa yg salah

    ReplyDelete

Terima Kasih . Syukran Jazilan