08 June 2013

Setelah Kabus Berlalu, Pasti Cerah Kembali

Assalamualaikum (",)

Jangan difikir derita akan berpanjangan, kelak akan membawa putus asa pada Tuhan, ingatlah biasanya kabus tak berpanjangan, setelah kabus berlalu pasti cerah kembali.
Ujian adalah tarbiyah dari Allah, adakah kan sabar atau pun sebaliknya, kesenangan yang datang setelah kesusahan, semuanya adalah nikmat dari Tuhan.

Masa study week ni, macam-macam terjadi tapi semuanya bermula dari hati . sedih rasa tak tahu nak cakap macam mana . kecewa dengan diri sendiri pun ada . tak tahu nak mengadu dengan sapa . Allah sajalah yang ada . Alhamdulillah . tapi saya selalu pesan pada orang . masa sentiasa ada untuk kita berusaha . wahh sangat pandai saya memberi nasihat . tapi diri saya ni?

saya ni manusia . sama seperti anda semua . apabila saya mampu memberi nasihat dan kata-kata tak semestinya hidup saya sempurna . tak semestinya saya ni hebat dan mampu lawan semua yang negatif . ingat ! saya juga manusia biasa yang perlukan nasihat, perhatian dan kata-kata semangat . tapi setakat ni macam tak ada ja yang konsisten dengan tu . sedih . seolah-olah saya ni hebat sangat ya? Alhamdulillah saya ada Allah untuk segalanya . saya memang tak nampak Allah . semua orang tak nampak Allah . tapi saya rasa kehadiran Allah dalam hati saya . kalau dulu saya takut sorang diri . tapi sekarang, Allah adalah kebergantungan saya sepenuhnya .

macam sekarang ni . Allah . berat rasa hati ni . dengan carry mark yang tak berapa cantik . Allah semoga  saya lulus dengan cemerlang . sebab saya nak konvo tahun ni :( saya tak nak extend lagi dah . sebab saya tak sampai hati dah nak biarkan mak abah dekat rumah lama-lama . dah tiba masanya untuk saya jaga diorang . beli barang makan pakai . macam mana diorang jaga saya dari kecil sampailah sekarang . kalau saya asyik extend extend sampai bila ? tak kan nak tua dekat sini ja .

semoga Allah permudahkan urusan saya . saya nak cepat cepat habis belajar . saya nak keja, nak support mak ayah saya . nak bayar balik duit yang akak dan abang saya bagi . saya nak jadi anak yang kenang budi . saya nak jadi adik yang tahu balas jasa . semoga Allah permudahkan . segala apa yang yang saya laluis selama ni adalah pengalaman yang tak ternilai harganya .


4 comments:

Terima Kasih . Syukran Jazilan