14 March 2016

Muhasabah diri

Assalamualaikum (",)

Muhasabah diri.

Bukan semata-mata untuk lepaskan bebanan jiwa. Tapi untuk kita jadi lebih baik. Alhamdulillah, Allah pinjamkan lagi usia untuk terus berbakti kepada ummah. Ya, saya minta maaf kerana leka dengan dunia. Lama. Sangat lama. Dan kini saya kembali ke jalan yang sepatutnya. Sesat dalam cahaya. Allah. Hampir putus asa dibuatnya. Semoga kembalinya saya pada kali ini adalah yang terakhir dan terus istiqamah.

Maafkan saya wahai sahabat-sahabat yang dulunya gigih membawa saya ke jalan dakwah. Sebab saya sudah lupa. Dan terima kasih kepada semua ujian Allah. Membawa aku kembali ke jiwa yang aku terlalu rindui. Rindu usrah, rindu halaqah, rindu teguran penuh hikmah, nasihat penuh pedoman. InsyaAllah, aku akan berusaha sedaya ku yang termampu. untuk kekal di jalan dakwah yang aku rindui ini.





No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan