19 August 2009

Mak Dan Abah....


sepanjang aku di unimas..aku boleh dikatakan setiap hari kol mak kt kpg...kdg2 smpai 5 kali sehari...pernah mak kata "nie dok sarawak ka, dok kt perak...ari2 kol"..tp pada aku..aku xbleh xdgr suara mak wlapun sehari...aku puas bila kredit aku cepat habis sebab kol mak...x rugi bah..ini bukan kali pertama aku berjauhan ngan family terutamanya mak dan abah..mungkin kali kedua...aku menetap di perak..sebelum belajar di matrik melaka...so dh pernah jauh...mmg patot la ku xhomesick..sarawak..dgr mcm jauh..tp kalo nek flight xsmpai 2 jam(xsempat nk lelap mata pun)..compare ngan aku dok melaka dulu..6-7 jam dalam bas..(sakit pggang bila kerusi xleh diturunkan bila nk tidor)..aduhai...



ptg td ak kol mak..aku cakap kat mak...ramadhan dh nk sampai..aku mintak mak pos serunding daging ngan sambal ikan bilis kering...wat makan time sahur..(mmg mak nk pos pon)..mak ckp abah dh beli daging..(cam tau2 jer)..aku xsbr2 nk tggu mknan favourite ku smpai sarawak..hehhehehe



sebenarnya aku rindu sgt nk salam ngan mak...masa time kt mtrik pon sama..dulu masa sekolah..sebelum g sekolah salam ngan mak...tp sekarang mak dok jauh nun sana...so everything wat sndri..(rayer)...rezeki aku dapat balik umah raya nnt...walaupun tmbg mhl..tp aku belum sggup berhari raya di perantauan...housemate semua balik..(nangis pg raye kang)..



mak ckp xper balik jer...kalo xcukup duit nnt bg tau...tp aku xsmpai hati nk g tau...abah xkeje dah..coz dh berusia...dh x mmpu lg..selalu jer sakit2...masa mula2 nk dtg sini, aku terasa begitu berat hati nk terima twrn...tp abah ckp..nie peluang masuk u..nnt dh xder peluang cam nie lg..



ak pon ready segalanya..brg2 semasa nk dtg sini semua guna duit mak ngan abah..sebab 2 aku nk belajar betul2 jgan main2..mak ngan abah menaruh harapan yg tggi(cam lagu fransisca peter..menaruh harapan)..aku selau mgharapkan doa dan restu drpd mak dan abah...



bila dh nk dekat puasa nie...selalu sgt teringat mak ngan abah...masuk kali nie dh 2 kali aku berpuasa di perantauan...lebih kurang 2 hari jer buka puasa di kpg..(2 hari sblum raya baru cuti)..kali nie pon sama gak..aku balik kpg 19 sept 2009...(flight 18 sept...sggh umah abg dlu kt kl)..sebenarnya aku nk g tau...aku rindu nk tatap wajah mak ngan abah...






No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan