31 August 2011

selamat hari merdeka !!!

Assalamualaikum :)

SELAMAT HARI MERDEKA !!!! mungkin sebab mood raya masih kuat .. merdeka pon x sedar .. selalunya malam merdeka lepak kat lumut .. tapi tahun ni tak sebab sebok beraya .. hari raya pertama pukul 1 pagi baru sampai rumah .. per cer ?? nama pon raya kan .. anyway back to the main point .. hari ni 31 ogos 2011 .. kita sambut merdeka ke 54 .. Alhamdulillah .. tapi tak ramai yang menghargai kemerdekaan yang kita kecapi hari ni .. pendek kata TAK BERSYUKUR .. aku tiada minat nak main politik atau kaitkan dengan politik .. melihat kepada keadaan sekarang ni .. mereka yang berparti bukannya memperjuangkan hak rakyat .. tapi saling nak BERKUASA memerintah dengan cara sendiri .. bukan lagi menjadikan AL-QURAN dan SUNNAH sebagai panduan .. sedih aku tengok bila ISLAM sesama ISLAM kerana politik .. dan kerana POLITIK jugak umat ISLAM berpecah ..

aku penah terbaca .. umat ISLAM kat dunia ni paling ramai iaitu 3/4 .. tapi disebabkan politik ... berpecah belah dan membentuk puak sendiri .. dan akhirnya umat ISLAM yang betul-betul Islam tinggal 1/4 .. sikit sangat .. aku betul-betul risau .. takut orang luar ambil alih negara kita ni .. siapa ?? jika kamu-kamu lihat hujung di selatan negara kita .. siapa ?? mereka-mereka itu hanya menunggu kita jatuh rebah tahu .. jangan la kerana politik kita nak menggadaikan maruah negara kita ..

maka dengan itu .. aku menyeru semua anak-anak muda negara ni .. BERSYUKURLAH dengan keadaan negara kita yang aman .. damai .. permai .. makmur .. ya kita perlu mempertahankan hak kita .. apa lagi hak yang kita tak dapat ?? pikir pikir lah .. kalau tak besyukur .. pi la pindah don siam ka .. endon ka .. hampa akan tau .. betapa betuahnya kita kat MALAYSIA ..

anyway .. SELAMAT HARI MERDEKA MALAYSIA !!

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan