24 April 2012

tiada siapa yang sempurna :)

Assalamualaikum (",)

kali ni update perkara yang lebih serius sikit . aku bukan lah demand ke ape . tapi aku yakin ramai lagi kat luar sana tu yang berpendapat macam aku . dan bersetuju dengan aku . kadang kadang benda yang kita tak suka atau memilih . tapi bagi aku sebagai manusia yang bermasyarakat kita kena aware dan alert persekitaran kita . betul tak . kat bawah ni de senarai dan penjelasan 


  • aku tak suka orang tutup pintu kuat kuat . tak kisah lah pintu bilik ke, pintu toilet ke, pintu rumah ke, ape je la . especially pintu bilik la . kalau orang yang tak biasa macam tu, dia akan kata orang yang tutup pintu tu tengah marah . betul tak ? aku pon sebenarnya cuba jugak tutup pintu macam hempas pintu . tapi tak boleh la . aku tutup mesti pegang tombol, pulas lepastu tolak @ tarik . nak hempas hempas bagai . terkejut manusia yang ada kat situ . seriusly aku SANGAT MARAH . aku anggap orang tu tak peduli orang sekeliling . PENTINGKAN DIRI SENDIRI . fullstop . kalau orang tu kawan kita macam mana ? itu lah persoalannya . sape ade idea macam mana nak settlekan benda ni ..
  • aku pantang jugak bila kita tengah bersembang dengan dia, bila kawannya datang, boleh pulak dia pegi sembang baiikkkk punya dengan kawan dia, lepas tu kita kat situ terkongtang kanting . heloooo !! at least cakap la "kejap tau" .atau pon. "jap, nak bg tau kawan aku smthing" . at least orang kata beradab la sikit . heyyyy even aku ni kawan baik kau sekali pun . tak bermaksud kau boleh abaikan aku macam tu je . aku pon ade hati dan perasaan ape . terasa memang sangat terasa hati . nak je merajuk . tapi hurrmmm . tak de guna lah merajuk segala .
  • aku tak suka orang kuat complain . ini tak kena itu tak kena . ini salah itu salah . haihhhh . bersyukur je la wey . benda kecik je kot . boleh settle la kalau bincang . tak perlu la nak emo emo .. bukannya bawak maut pon . bagi aku benda kecik boleh settle . benda besar kita slow talk . bincang bincang . CARI PUNCA . barulah boleh buat penyelesaian . ini tak . semuanya tak kena . besar la . padat la . sempit la . jauh la . lapar la . susah la . habes tu ko nak ape sebenarnya .. stress !!
  • aku kurang suka orang cakap salah pasal aku . helloo !! bertahun kenal aku kot . mesti salah cakap lagi . memang nampak pelik perangai ni . tapi bagi aku sensitif wooooooo . sebab aku dah berbuih cakap benda yang sama . but at the end salah cakap lagi . kecik hati tau . ape yang ko ingat ? huhu
  • ade lagi ke ? tak pe stop sini dulu yer .
itu lah . korang rasa macam mana . tapi aku even tak suke tak de la buat aku muka meluat kat situ . sebab bagi aku setiap orang die sikap die yang memang dalam diri die macam tu . memang perangai die . memang tak boleh ubah lagi . so as a fren, kita kena terima walau siapa pon kawan kita . entah entah kita pon ade perangai yang orang tak suka . ye la . mana ada manusia sempurna kat dunia ni . so . jangan banyak songeh ok . kita pon bukannya bagus sangat . yer tak ? tapi cuba menjadi yang terbaik . hihihi :)

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih . Syukran Jazilan